Ja ku gjendet ai ne artifakte, qe i perkasin periudhes Mikenase:













Mallakastrioti wrote:Gravure e shek. 16. Vdekja e Skenderbeut dhe pershkrimi ku Leke Dukagjini ne publik vajton vdekjen e Tij, duke shkulur mjekrren, floket dhe duke çjerre fytyren. "Vajtimi me gjama, apo Gjama e Burrave", tipike e shqiptareve!
"Forma më antike, më ekspresive dhe më spektakolare në të cilën plazmohet kriza e pikëllimit gjatë ritit mortor në malësitë veriore është gjama e burrave. Etnologu Bledar Kondi, thotë se "të dhënat më të hershme mbi gjamën e burrave dëshmohen nga Herodoti, i cili flet për ekzistencën e vajtimeve kolektive të fiseve dardane". Në mesjetë, Mikel Apostoli përshkruan një skenë mortore pranë Shkodrës, ku burrat dhe gratë, të cilët ai, në vitin 1437 i quan ende me emrin "taulantë", "vajtonin si kretasit", duke nënkuptuar me këtë modelet e lashta të vajtimit helen me britma dhe vetgjymtim".
Marlin Barleti dokumenton i pari gjamën personale të Lek Dukagjinit për vdekjen e Skënderbeut, ndërsa Pjetër Budi jep një tablo dramatike të malësorëve katolikë që i nderonin të vdekurit e tyre me gjamë të përgjakshme edhe gjatë salikimit fetar në shtëpinë e Zotit. Gjatë shek. XIX dhe gjysmës së parë të shek. XX janë pikërisht klerikët katolikë italianë dhe shqiptarë të cilët ofrojnë dokumentacionin etnografik më të pasur mbi praktikimin e gjamës në Malësinë e Dukagjinit, Malësinë e Madhe, të cilat kulmojnë me kodifikimin e dokeve mortore dhe të usullit të gjamës në Kanunin e Maleve, nga Shtjefën Gjeçovi [1900-'07]. Ndërsa gjatë gjysmës së dytë të shek.
XX gjama do të bëhej objekt i studimit etnografik, folklorik dhe etnomuzikologjik nga Rr. Zojzi, R. Sokoli, A. Ahmeti, A. Çeta, M. Tirta, A. Ahmedaja etj. duke nxjerrë më në në pah funksionin dhe rëndësinë e këtij vajtimi prototipal në traditën mortore shqiptare. Përsa i përket regjistrimeve zanore të gjamës kolektive, ato janë shumë më të pakta, dhe ekzemplarët e regjistruar fillimisht nga O. Xhatufa në vitin 1972 në malësitë e Tropojës, Shkodrës, gjenden të depozituar vetëm në Arkivin Audiovizual të Institutit të Kulturës Popullore".






te njejtin vit jep edhe Gjon Muzaka por me siguri eshte date e gabuar sepse ne ato periudha kohore njerezit gabonin me datat shpesh here edhe me dashje.Lord Scanderbeg, realizing that he was being overwhelmed by the enemy and that there was little hope left, fell sick with a fever in Lezha and died in 1466 (10) at the age of sixty three.




Kemi disa deshmi erix, qe na japin si vit 1466 dhe jo 1468. Autori qe solla nuk besoj se ka kopjuar gabimisht Barletin, pasi eshte kryekeput vepra e Barletit, qe historiani gjerman Lonicer sjell ne vepren e tij "Kronika turke". Me duhet te rishikoj vepren e Barletit ne latinisht dhe ta verifikoj ne se Lonicer dhe Barleti perputhen. Ne se eshte i njejti vit atehere nuk shoh arsye perse duhet te kundershtojme Barletin, pra lidhur vitit 1466. Ne se Barletit i besojme per shume gjera perse nuk duhet ti besojme per diçka te tille?erix77 wrote:te njejtin vit jep edhe Gjon Muzaka por me siguri eshte date e gabuar sepse ne ato periudha kohore njerezit gabonin me datat shpesh here edhe me dashje.Lord Scanderbeg, realizing that he was being overwhelmed by the enemy and that there was little hope left, fell sick with a fever in Lezha and died in 1466 (10) at the age of sixty three.





me sa di une edhe barleti jep si date 17 janarin 1468 por kjo nuk ka shume rendesi sepse jane dokumente te arkivave turke,papale dhe veneciane qe e konfirmojne kete date per me teper rrethimi i trete i krujes ndodhi gjate 1467 dhe skenderbeu ishte pjesemarres ne lufte pra skishte si te udhehiqte mbrojtjen e vendit nqs do te kishte vdekur nje vit me pare ne 1466.Mallakastrioti wrote:Kemi disa deshmi erix, qe na japin si vit 1466 dhe jo 1468. Autori qe solla nuk besoj se ka kopjuar gabimisht Barletin, pasi eshte kryekeput vepra e Barletit, qe historiani gjerman Lonicer sjell ne vepren e tij "Kronika turke". Me duhet te rishikoj vepren e Barletit ne latinisht dhe ta verifikoj ne se Lonicer dhe Barleti perputhen. Ne se eshte i njejti vit atehere nuk shoh arsye perse duhet te kundershtojme Barletin, pra lidhur vitit 1466. Ne se Barletit i besojme per shume gjera perse nuk duhet ti besojme per diçka te tille?erix77 wrote:te njejtin vit jep edhe Gjon Muzaka por me siguri eshte date e gabuar sepse ne ato periudha kohore njerezit gabonin me datat shpesh here edhe me dashje.Lord Scanderbeg, realizing that he was being overwhelmed by the enemy and that there was little hope left, fell sick with a fever in Lezha and died in 1466 (10) at the age of sixty three.
Ne mos gaboj per vitin 1468, si vit vdekje ka shkruar Anonimi i Tivarit (,mendohet te kete qene Pal Engjelli nen kete pseudonim, por nuk jemi te sigurte) . Perse duhet ti besojme Anonimit qe ende nuk dime cili ka qene?


