"Moreover, you scorned our people, and compared the Albanese to sheep, and according to your custom think of us with insults. Nor have you shown yourself to have any knowledge of my race. Our elders were Epirotes, where this Pirro came from, whose force could scarcely support the Romans. This Pirro, who Taranto and many other places of Italy held back with armies. I do not have to speak for the Epiroti. They are very much stronger men than your Tarantini, a species of wet men who are born only to fish. If you want to say that Albania is part of Macedonia I would concede that a lot more of our ancestors were nobles who went as far as India under Alexander the Great and defeated all those peoples with incredible difficulty. From those men come these who you called sheep. But the nature of things is not changed. Why do your men run away in the faces of sheep?"
Letter from Skanderbeg to the Prince of Taranto ▬ Skanderbeg, October 31 1460

Politika të shtimit natyror

Arkeologjia dhe antropologjia janë disiplina të rëndësishme në fushën e historise, sillni të dhëna për to dhe zbulimet e bëra për një vështrim të bazuar të historisë.

Moderator: Mallakastrioti

Post Reply
Aleksandër
Regular Member
Regular Member
Posts: 62
Joined: Tue Aug 25, 2009 10:53 pm
Gender: Male
Location: Tiranë

Politika të shtimit natyror

#1

Post by Aleksandër » Thu Aug 27, 2009 2:18 am

Kjo politikë ndiqet nga shteti për të rritur numrin e popullsisë. Zbatohet përmes variantit të rritjes së lindshmërisë dhe variantit të imigrimit. E para përfshin të gjitha politikat që kanë të bëjnë me shtimin e martesave, nxitjen e martesave sa më të hershme, shtimin e numrit të lindjeve, në mënyrë që popullsia të rritet nga brumi vendas. Varianti i dytë përfshin politikat të cilat tërheqin popullsi të huaj që të dyndet në vend në mënyrë që të shtojë numrin e popullsisë, dhe zakonisht shoqërohet me asimilim të popullsisë së ardhur.

Shqipërisë më shumë i konvenon varianti i parë ndërsa varianti i dytë do të ishte i mirë vetëm për kthimin e emigrantëve shqiptarë nga vende tjera.

Shqipëria mund të marrë shembull nga shtete të shumta që zbatuan këto politika në kohëra të ndryshme.Në Romën e lashtë gjatë viteve 18 p.e.s. deri në vitin 9 të e.s. ishin në fuqi disa ligje të cilat caktonin të drejta më të vogla ekonomike dhe shoqërore për të pamartuarit, të vejët e të vejat, për familjet me pak fëmijë e sidomos për ato që s'kishin fare fëmijë. Ndër të drejtat e cunguara përfshiheshin: kufizimi i të drejtave me rastin e trashëgimit, ndalesa për të ushtruar funksione shoqërore dhe politike, tatimet më të mëdha se sa për kategoritë e tjera etj. Ndërkaq gratë me tre ose më shumë fëmijë, kishin të drejta më të mëdha se gratë tjera në shumë pikëpamje. Qëllimi i këtyre politikave ishte të rritej kryesisht numri i popullsisë së patricëve dhe jo i popullsisë në përgjithësi.

Me Ediktin Francez të vitit 1666 ndër të tjera parashikohej edhe zvogëlimi i numrit të murgeshave dhe priftërinjve në mënyrë që të shtohej numri i njerëzve që lindnin fëmijë.

Një dukuri e veçantë janë politikat që ndoqën Italia dhe Gjermania para L2B. Në Itali Musolini qysh më 1927 kishte caktuar të ardhura progresive për fëmijë, me rastin e punësimit kishin përparësi ata që kishin më shumë fëmijë, pengoi shpërnguljen e fshatarëve nëpër qytete, mirëpo në Itali rritja e lindshmërisë ishte e përkohshme.

Rezultate më të mëdha u panë në Gjermani. Aty disa nga masat ishin, edhe "krediti" për krijimin e familjeve, ku për çdo fëmijë të lindur shlyhej 1/4 e borxhit, pengimi i shpërnguljeve nga fshati në qytet, pengimi i punësimit të femrave në punë jobujqësore. Shkalla e lindshmërisë nga 14,7 në vitin 1933 hipi në 20,4 në vitin 1940.

E frikësuar nga rënia e lindshmërisë qeveria franceze më 1920 ndaloi abortimin, shitjen, por edhe reklamimin e mjeteve që pengonin mbarsjen.

(është marrë material nga "Demografia" e Dr. Alica Vert'hajmer, Prishtinë 1973)


~


Në përgjithësi masat për shtimin e lindshmërisë mund t'i rendisim në këtë mënyrë:

1) Rritja e popullsisë bujqësore/fshatare, mosshpërngulja e tyre në qytete, kthimi në fshatra i atyre që janë shpërngulur më herët nëpër qytete.

2) Ndryshimi i statusit të individëve në shoqëri, në bazë të statusit martesor dhe numrit të fëmijëve. Ndihma dhe privilegje nga shteti për të martuarit dhe ata që kanë më shumë fëmijë, dhe për gratë shtatëzëna.

3) Arsimimi në frymë tradicionale, duke e çrrënjosur frymën okëbiane për "planifikimin e familjes", njëkohësisht duke ruajtur dhe zhvilluar traditën e lashtë për shtim të fisit.

4) Ndalimi i plotë i abortimeve, mjeteve kontraceptive (që pengojnë mbarsjen), etj.

5) Ndalimi i ushtrimit të detyrave të cilat kërkojnë përcaktimin për të mos u martuar ose për të mos lindur fëmijë, (priftërinj, dervishë, murgesha, etj)

6) Lejimi i poligamisë në raste ekstreme kur numri i femrave të moshës fertile është më i madh se numri i meshkujve të së njëjtës moshë.

7) Ndalimi i adoptimit duke ua bërë çifteve të detyrueshme që të lindin e jo të marrin fëmijë të gatshëm nga të tjerët.

Duhet cekur se kjo politikë kurrsesi nuk bën të ndiqet në tërë popullësinë, sepse në atë rast tok me shqiptarët shtohen edhe grekërit, magjupët e sllavët, por duhet të zbatohet vetëm në popullsinë shqiptare.

Nga ato masa që u cekën më lart, një rol shumë të madh luan tradita. Në Kosovë në vitin 1971 kishte 916.167 shqiptarë të cilët përbënin 73,7% të popullësisë, pas dhjetë viteve më '81 numri i shqiptarëve u ngrit në 1.226.739. apo 77,4% e popullësisë, kurse sot vlerësohet të ketë rreth 3 milionë duke llogaritur këtu edhe ata që kanë ikur në diasporë gjatë viteve të '90 e këtej, dhe përbëjnë mbi 90% të popullësisë. I tërë ky shtim i ka rrënjët tek tradita dhe dëshira e shqiptarëve për t'u shtuar sa më shumë në krahasim me serbët.

Sot si Kosova edhe Shqipëria e 1913-ës, janë në gjendje shqetësuese për sa i përket shtimit të popullësisë. Fryma okëbiane ka çoroditur popullësinë aq sa mund të themi se po jetojmë në epokën e çmendurisë. Në Kosovë lindshmëria është ulur si pasojë e ndikimit të kulturës europiane tek emigrantët e kthyer në atdhe, e poashtu për shkak të zbatimit të ligjeve antishqiptare nga organizmat ndërkombëtarë të cilët ende sundojnë aty. Në Shqipëri ndërkaq fryma europiane mund të jetë edhe më e përhapur për shkak të hapjes së vendit ndaj perëndimit rreth dhjetë vite më herët se Kosova.

Masat që u cekën më lart kanë të bëjnë me shtimin e lindshmërisë. Ndërkaq duhet edhe masa tjera për zvogëlimin e vdekshmërisë. Gjithashtu duhet luftë e pamëshirshme kundër trafikimit të njerzve (fëmijve, femrave, etj.), që i ka shkaktuar popullit tonë humbje të mëdha në njerëz këto dy dhjetëvjeçarët e fundit.

http://vargmal.org/dan3091sh-n1
Nacionalizmi është vullneti për të dashur vetveten

User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4138
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: Politika të shtimit natyror

#2

Post by Zeus10 » Thu Aug 27, 2009 2:52 am

Une mendoj, se ne nuk kemi nevoje ta shtojme popullsine ne menyre artificiale, pa krijuar paralelisht nje ekonomi te forte dhe stabel. Ne kemi me shume nevoje ta arsimojme dhe te pasurojme popullsine aktuale, kjo do te rriste aferine me atdheun, do rriste ndjenjen kombetare, qe eshte shume me e rendesishme se nje turme e paushqyer/pastrehuar mire brenda vendit dhe nje turme tjeter emigratore skllave dhe integruar ne vendet e huaja.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

User avatar
Arta
Sun Member
Sun Member
Posts: 1515
Joined: Tue Jun 02, 2009 2:44 pm
Gender: Female
Location: USA

Re: Politika të shtimit natyror

#3

Post by Arta » Thu Aug 27, 2009 4:11 am

Zeus10 wrote:Une mendoj, se ne nuk kemi nevoje ta shtojme popullsine ne menyre artificiale, pa krijuar paralelisht nje ekonomi te forte dhe stabel. Ne kemi me shume nevoje ta arsimojme dhe te pasurojme popullsine aktuale, kjo do te rriste aferine me atdheun, do rriste ndjenjen kombetare, qe eshte shume me e rendesishme se nje turme e paushqyer/pastrehuar mire brenda vendit dhe nje turme tjeter emigratore skllave dhe integruar ne vendet e huaja.
Pikerisht nqs nuk perforcohet ekonomia, por ne te nejten kohe edhe edukimi i popullsise, atehere ne do te prodhojme nje popullsi qe te veje e te behet pjese e kombeve te tjera, ashtu sic jane bere deri me sot.
"I never gave anybody hell! I just told the truth and they thought it was hell."~Harry S. Truman

Kolivilor
Senior Member
Senior Member
Posts: 123
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:19 pm
Gender: Male

Re: Politika të shtimit natyror

#4

Post by Kolivilor » Tue Nov 03, 2009 9:30 pm

Kurse unë mendoj që minimumi duhet të jenë tre fëmijë për çift.

Varfëri po se po, po kur t'i shtosh edhe natalitetin e ulët, kjo është double-vdekje.

Pastaj mos harroni që ka shtete sikur Sllovenia ose Italia, që shqiptarët kanë shku atje, edhe shteti i mban fëmijët, veç a dojnë me lind. Llogaritni në ta, sikur kolonët tanë, se italianët po vdesin dalë nga dalë, për shkak të natalitetin të ulët, dhe nga politikat popullative po përfiton kryesisht kolonati shqiptar, dhe pas një kohe bukur të gjatë, do ketë mundësi për krijimin e zonave të pastra shqiptare në Itali, duke ua blerë tokat taljanve.

Kurse në Slloveni kjo punë bëhet edhe më lehtë, se është shtet i vogël me pak popullësi.

Ndryshe nuk ringjallet Iliria, vetëm kështu.

Post Reply

Return to “Arkeologji, antropologji”