"Moreover, you scorned our people, and compared the Albanese to sheep, and according to your custom think of us with insults. Nor have you shown yourself to have any knowledge of my race. Our elders were Epirotes, where this Pirro came from, whose force could scarcely support the Romans. This Pirro, who Taranto and many other places of Italy held back with armies. I do not have to speak for the Epiroti. They are very much stronger men than your Tarantini, a species of wet men who are born only to fish. If you want to say that Albania is part of Macedonia I would concede that a lot more of our ancestors were nobles who went as far as India under Alexander the Great and defeated all those peoples with incredible difficulty. From those men come these who you called sheep. But the nature of things is not changed. Why do your men run away in the faces of sheep?"
Letter from Skanderbeg to the Prince of Taranto ▬ Skanderbeg, October 31 1460

PYRRHIC DANCE

Sillni fotografi historike që dëshmojne anët e panjojtura të një ngjarje, personi, apo fenomeni historik, ose që ndihmojnë në favor të një teze historike.

Moderator: Mallakastrioti

Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member

PYRRHIC DANCE

Post by Zeus10 » Fri Jun 19, 2009 6:12 pm

There were various dances in early times, which served as a preparation for war. Of such dances the most celebrated was the Pyrrhic (ἡ Πυῤῥίχη). The invention of this dance is placed in the mythical age, and is usually assigned to Pyrrhicos, refer it to Pyrrhus or Neoptolemus, the son of Achilles.
Strabo, Geography 20. 3. 8
The war-dance was a soldiers' dance; and this is plainly indicated both by the 'Pyrrhic dance,' and by 'Pyrrhikhos,' [one of the Kouretes] who is said to be the founder of this kind of training for young men, as also by the treatises on military affairs.
Lets see how that dance was performed:

Ancient

How this dance is related to Albanians anyway?

Let's take a look at the following pictures:

PYRRHUS OF EPIRUS

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member

Re: PYRRHIC DANCE

Post by Zeus10 » Fri Jun 19, 2009 6:15 pm

F. C. H. L POUQUEVILLE 'Travels through the Morea, Albania, and several other parts of the Ottoman Empire to Constantinople', page 55/56, published in 1806 - London
There is also a dance of men armed with daggers, which is characterised by violent jumps and thrusts: it is called the Pyrrhic dance, and doubtless owes it origin to the celebrated king of Epirus. On seeing this dance performed, I conceived myself transported to ancient Sparta, and at length I became quite alarmed; for such were the impetuosity and rage of the actors, that I fully expected a bloody scene would terminate their sport.

I shall conclude these observations upon the dances of the Greeks, with noticing one which the Albanians define by the name of the " dance of thieves". It was often performed before the pacha by his soldiers; and as it is characteristic of their profession, I shall describe it. A large hall in the seraglio is illumined with candles of yellow wax; the sepulchral light of which, casts a pale and disagreeable reflection upon the spectators.In this hall the pacha sits gravely at the corner of a sofa, having a poniard and a brace of pistols in his girdle, and a carbine by his side; while his body-guard, dressed in course cloaks, stand about him in a mournful attitude.

The Corypheans, with one arm passed round each other's neck, and one hand in each other's belt, form a circle, and move at regular paces; which increase to the most rapid motion; at which period they make a savage yelling to the sound of barbarous music. It sometimes happens, that to augment the interest of the dance, the actors Introduce the Pyrrhic ceremony just mentioned; after which they pretend to go in search of the thieves, give chace to them, and finally bring them forward in triumph *.

* Xenophon speaks of a dance of thieves, nearly similar to that just described, which the Greeks celebrated on their return from the expedition to Persia, when they arrived on the banks of Pontui Euxinus.

Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member

Post by Zeus10 » Fri Jun 19, 2009 6:16 pm

Socio
Star Member
Star Member

Post by Socio » Sun Sep 20, 2009 10:30 am

Indeed, the above dance is the Phyrric dance !!. This painting showing Albanians dancing was made by Jean Leon Gerome in 1885 and was named: 'La Danse Phyrrique' or 'the Phyrric Dance' !
One cannot and must not try to erase the past merely because it does not fit the present

Socio
Star Member
Star Member

Post by Socio » Mon Sep 21, 2009 9:46 am

Byron sets off, to explore the wild mountains of Albania, and to examine the manners of its untutored inhabitants. Their valour, their independent spirit, and love of their country, were well known to him by common report; but these virtues were said to be accompanied by a gloomy and undiscriminating ferocity. An accident, however, during one of his excursions, having thrown him into their power, he found amongst them shelter and protection, and the kindest hospitality. He partakes of their humble fare; is guarded by their unbought vigilance; and during a journey which would not only have been hazardous, but even impracticable, without their assistance, is amused by the spectacle of their favourite pastime, the Pyrrhic dance; which it seems still survives amongst these martial tribes, and slill animates them to a repetition of those enterprises, of which it exhibits the representation
The London quarterly review, 1812, Volume 7, p.189

Another dance, which is commonly practised by the Mohamedan Albanians, and is consequently named Arbanitiko, or Arnautiko, perhaps originates from the Spartan Bibasis, mentioned by Julius Pollux. It consists principally in jumping very high, and throwing the body into various warlike attitudes. This performance is confined to men, who dance it either singly, or in any number. It is practised in the mountainous parts of Thessaly and Macedon, the performers being armed with their musket and sword; which may indicate a remnant of the Pyrrhic dance.
Edward Dodwell, 1819 'A classical and topographical tour through Greece, during the ...,' Volume 2, p.21-22

A contemporary Albanian dance called 'Arnaout' is danced in armour and is supposed to be the ancient Phyrric dance
Verna Arvey 2007 'Choreographic music for the dance', p.33

One cannot and must not try to erase the past merely because it does not fit the present

Arta
Sun Member
Sun Member

Post by Arta » Thu Sep 24, 2009 1:16 am

Image Image

The Pyrrhic dance was introduced into Rome by Julius Cesar, who added it to the public games, and caused it to be performed by children. It was very popular among the Romans, and exhibitions of it were frequently given by the Emperors Nero, Caligula, and Adrian. According to Atheneus, the Pyrrhic dance was performed in his day in Sparta, by boys of fifteen. This was in the third century. A martial dance, much of the character of the Pyrrhic, is said to be practised in the present day in Albania, and also in the Island of Candia.

Albanian Dance is usually danced by the Albanians in full armour, and is supposed to be the ancient Pyrrhic dance. Wilder groups amuse themselves in the Pyrrhic dance of the Spacchiotes, danced in short kirtles, long boots, with a quiver of arrows and bent bow; the Klepht and Albanian dances, where a long chain of dancers is led by a corypheus. He nods his head or waves a handkerchief, to mark the time.
"I never gave anybody hell! I just told the truth and they thought it was hell."~Harry S. Truman

ALBPelasgian
Galactic Member
Galactic Member

Post by ALBPelasgian » Fri Nov 06, 2009 3:45 pm

Ne sot po hedhim faren me emrin Bashkim,
Qe neser te korrim frutin me emrin Bashkim!

Picasso`

Post by Picasso` » Sun May 23, 2010 5:17 pm

Ja se si edhe Maqedono-Bullgaro-Sllavet kane trasheguar nje valle ushtarake

Interesante...

Mallakastrioti
Galactic Member
Galactic Member

Post by Mallakastrioti » Fri Jun 18, 2010 10:09 pm

Greece of the Hellenes (1914)

Author: Garnett, Lucy Mary Jane, d. 1934
Subject: Greece
Publisher: London ; New York : Isaac Pitman

Mallakastrioti
Galactic Member
Galactic Member

Post by Mallakastrioti » Wed Jun 23, 2010 6:20 pm

Zihni Sako / Rreth gjenezës së valles pyrrike / Kuvendi i studimeve ilire, v.II

Rreth gjenezës së valles pyrrike

«Pyrrike» quhet vallja e tipit luftarak, e njohur përgjithësisht me emrin «vallja e shpatave».

Në vendin tonë pyrrikja e mirëfilltë me shpata quhet «presa me tagan» dhe ekzekutohet me shpata, pa melodi e shoqërim instrumental. Ajo luhet në Shqipërinë Veri-perëndimore.

Në Shqipërinë Verilindore «kcimi me shpatë kundër anmikit» (Malësi e Gjakovës e vise të tjera të Kosovës) është e afërt me të. Në të kaluarën kjo shoqërohej me lodër e tani vonë me sharki e çifteli, ndërsa «Këlliçoja e parë» e Kukësit, shoqëruar me lodër e currle, luhet me shpatë në dorë, me shumë si element figurativ.

Në këtë kumtesë nuk do të merremi me shqyrtimin e këtij tipi të valles luftarake «me shpata» ose të valleve të përafërta me të nga ana koreografike, as me rrugët e përhapjes së tyre, as me analizën e ndryshimeve cilësore shprehëse, që kanë pësuar gjatë shekujve në vise e popuj të ndryshëm. Do të merremi me gjurmimin e emërtimit «pyrrike» e me disa të dhëna të tjera, që kanë të bëjnë me trashëgiminë dhe vazhdimësinë e saj në vendin tonë.

«Pyrrike» për autorë të ndryshëm latinë është një «kcim i armatosur» - saltatio armata - ose një «cantus ad quem saltatur» (valle e kënduar), struktura metrike e së cilës përbëhet nga këmbë me dy vv që nga autorë grekë është quajtur «Πυρριχιος πους » — këmbë pirrike. Edhe Quintiliani thotë se kjo është ndërtuar në masën metrike me dy silaba të shkurtëra vv po, që formon një këmbë të qëndrueshme, e cila « sa e shpejtë është, aq e shtruar dhe e rëndë bëhet ». 1

Autori i vjetër grek Athenaeus, që ka jetuar në shekullin e tretë pas erës së re, në veprën e tij - «Δειπνοσοφισται» — «Darka e dijetarëve» - shkruan se Mollosët kërcenin një valle të ndërtuar me një strukturë që quhet «iambi mollos». Ky kërcim, sipas tij, ndryshonte nga kërcimet me strukturë daktilike, - vv, të cilat ishin të thjeshta, më të ngadalshme po më të ndryshueshme. 2

Homeri në këngën e XVIII të «Iliadës» përshkruan një kërcim, po që s'ka të bëjë me vallen pyrrike: valltarët herë përshkruhen zënë dorë për dorë: «αλληλων επι καρπω χειρας εχοντες» 3 në rreth, herë në dy grupe, që venë e vinë ballë për ballë njëri-tjetrit: «αλλοτε σ’αυ θρεξασκον επι στιχαρ αλληαισιν». 4 Këto dy valle, siç duket, nuk krijojnë ato mundësi të valles pyrrike luftarake me armë. Pra, mund të vërtetohet ajo që thotë Athenaeus lidhur me ndryshimin e strukturës së valles mollose, me ato me strukturë daktilike.

Sipas Plinit autorë të hershëm janë marrë edhe me origjinën e valles pyrrike. Ai sjell edhe mendime të tyre, të cilët midis së tjerash, thotë se vallja pyrrike e ka zanafillën e saj nga Pirrua (ose Neoptolemi) i biri i Akileut, i cili, sipas legjendave mithologjike të kohës homerike, pas luftës së Trojës u vendos në Mollosi dhe themeloi dinastinë e mbretërve të Mollosisë. 5

Edhe sikur themelonjësi i dinastisë së mbretërve të Mollosisë «Pirro Neoptolemi» të jetë i ardhur, banorët vendës, autoktonë të Mollosisë ishin mollosët, për të cilët historianë të hershëm thonë se kanë qenë banorë «jo të gjakut grek» po «pellazgo-ilirë», që banonin në Ilirinë Jugore dhe që kishin si qendër të njohur kulti Dodonën. 6

Në kohët historike fisi i Mollosëve, midis shekullit të V e të VI para erës së re, gradualisht u bë fisi më i fuqishëm, në trevën e Ilirisë Jug-perëndimore. Në lidhjen e quajtur «Lidhja Mollose» bënin pjesë thesprotët, kaonët e fise të tjera më të vogla. Mollosia në kohën e Pirros (318-272 para erës së re) u bë shtet mjaft i fuqishëm. 7 Pra mollosët, duke u shtrirë në këtë mënyrë, patjetër, u bënë edhe përhapës të kulturës së tyre edhe në viset përtej këtyre fiseve të tjera «pellazgo-ilire», thesprotët e kaonët.

Mollosia ka qënë e përmendur edhe për gjë të gjallë. Aristoteli në «Peri Zoon» (De animalium historia) flet për delet dhe kopetë e mollosëve. Ai këto dele, duket për cilësitë e tyre të rracës, i quan ndoshta për antonomazi «dele pyrrike» dhe kopetë «kope pyrrike». 8

Nga të dhënat e mësipërme: «valle pyrrike», «këmbë pyrrike» si edhe nga emërtimet «dele pyrrike», «kope pyrrike» praktika e valles «pyrrike» duket se te mollosët ka qenë veçanërisht e zhvilluar dhe për veçori strukturore u bë në Ballkan e vise të tjera më e njohur me këtë mbiemër, si për analogji dy rastet që sjell Aristoteli.

Vallja pyrrike e tipit «me shpata» është e njohur dhe e përhapur në shumë vise e popuj të ndryshëm; një valle me shpata na ka përshkruar për herë të parë shkrimtari i vjetër grek Ksenofoni (444-364 para erës së re) në veprën e tij «Kyrou Anabasis», të cilën e kërcenin njësitet trake, që bënin pjesë në ekspeditën e Kyrusit. 9

Për një valle të tillë flet edhe historiani latin Tacitus në veprën «Germania».

~

Në çerekun e fundit të shekullit të XIX (1874) folkloristi i njohur grek N. Politis, duke u marrë me vallet «Syrtos» dhe «Trata» na jep një indikacion, ku mund të kërkohet prejardhja e valles pyrrike, të cilën ai e quan të vjetër dhe në analoaji me vallen «arvanitikon» dhe «çamikon». 10

Edhe pse Politisi i quan këto valle greke, vetë emri sqaron prejardhjen e tyre më të saktë. Çështja që këto lloj vallesh nuk gjenden vetëm te shqiptarët e Greqisë ose limitrofë në territoret greke lidhet gjerësisht me popullsinë shqiptare.

Nga indikacioni i Politis, si edhe nga një numur të dhënash muzikore e koreografike, që na japin autorë të ndryshëm, të shekullit të XVIII dhe të fillimit të shekullit të XIX — del se trashëgimia dhe vazhdimësia e valles pyrrike në Shqipëri, paraqitet me shumë interes, ku mund të kërkohet edhe burimi më i hershëm i saj.

Të dhënat, sado të rastësishme që janë, janë me interes dhe me rëndësi për këtë çështje. Pouqueville, në ndonjë shënim, duke folur për mënyrën e të kënduarit polifonik të shqiptarëve, na flet edhe për vallen: «Hajduçe» të shqiptarëve, duke përshkruar pak a shumë qartë edhe mënyrën e ekzekutimit që është e ngjashme ose identike me vallen pyrrike. 11 Edhe Bajroni, më 1809, duke folur për këngën tonë polifonike, flet edhe për vallen. 12

Të dhëna gjejmë edhe për vallen «Kasapçe», që praktikohej nga kasapët shqiptarë në Stamboll edhe në shek. XVIII, ku ata kishin edhe një farë shoqate.

Në letrat e saj edhe e ëma e poetit André Chenier, Ksanthi Lomaka (shekulli XVIII) bën fjalë për një pantonimë, që kishte ngjashmëri me pyrriken që e kërcenin «kasapët maqedonas» në hipodromin e Konstantinopolit, po që edhe kjo pantonimë quhej «valle shqiptare» dhe që ishte si ajo vallja që përshkruan shkrimtari dhe historiani bizantin Mihail Psellos (1018-1078) dhe që e kërcenin kryengritësit maqedonas në kohën e kryengritjes kundër imperatorit Konstantin Monomakut (në vitin 140-47). Përshkrimi i kësaj pantonime «valle shqiptare» është shikuar si identike me vallen e njohur të quajtur nga grekët «τσάμικος».13 Vallja e quajtur nga grekët «τσάμικος» si valle e tyre është një valle e cila, siç e tregon vetë emri i saj, si vëndburim ka Çamërinë, pra Ilirinë e Jugut, Mollosinë, Shqipërinë, ku edhe vazhdon të praktikohet edhe në përhapjen e saj qarkullon me emrin e vendburimit si brënda edhe jashtë Shqipërisë.

Përsa i takon atribuimit të pantonimës kasapëve maqedonas duket se ka të bëjë me ngatërresën, nga autorë të ndryshëm, si fakt i njohur i Shqipërisë me Maqedoninë, si vendosje territoriale. Edhe nga grekët, edhe sepse quhet «Kasapiko» ajo quhet «alvaniko», nga turqit «arnaute».14 Kjo valle njihet gjërë në Shqipëri.

Siç shihet nga këto të dhëna në praktikën kulturale shqiptare vallja ka zënë një vend të rëndësishëm me një traditë të hershme prej të parëve të tyre, ilirëvet.

Në jug të Shqipërisë, dihet se vallet e kënduara, që janë më të vjetrat, kërcehen me ndihmën e melodive muzikore polifonike dhe ashtu si polifonia shqiptare, e cila mbahet si melodia më e organizuar, më kompakte dhe më e kulturuar, edhe vallet e karakterit polifonik, janë, pa dyshim, të një shkalle të lartë. Kjo rritje cilësore është formuar gjatë shekujve. Prandaj vallja shqiptare ka ushtruar një ndikim serioz për popujt e tjerë, veçanërisht te grekët, siç e tregojnë vetë emrat «alvaniko» «arvanitiko» dhe «çamiko».

Vallja pyrrike si «saltatio armata» është e përhapur tek ne, në një trekëndësh të tillë:

Emri: vllprr.jpg Shikimet: 109 Madhësia: 10,2 KB

nga trajtat e hershme (a), me strukturën e saj klasike rron dhe praktikohet në Shqipërinë Verilindore (b) me emrin «presa me tagan» dhe në mënyrë të pjesshme në Shqipërinë veriperëndimore (c), në jug të Shqipërisë në Labëri dhe Çamëri, treva me banorë pasardhës të Mollosëve, luhet si valle e kënduar, duke ruajtur karakterin «e shtruar dhe të rëndë» (Labëri) dhe karakterin «e shpejtë» me kërcime dhe lëvizje të shkathëta (Çamëri) herë si valle e kënduar, herë si valle e shoqëruar me orkestrinë popullore, kurdoherë në trajtën polifonike.

4) Po aty - vargu 602.
5) Forcelini: Lexicon totius latinitatis - Pyrrhica.
6) Po aty.
7) Historia e Shqipërisë - vëll. I, Tiranë 1959. f. 88.
8) Aristoteles: Peri Zoon, libri III, 20, 5226 - libri 7, 5936 (Ilirët dhe Iliria - bot. i USHT - Tiranë 1965).
9) Ksenofon: Kyrou Anabasis - libri VI K. I, 5, 6, 7 dhe 13.
10) Laografika Symneikta - Tom. III, f. 198, Athinë 1931.
11) Voyage en Morée, Constantinople, en Albanie 1805, Tom. I, f. 277-78.
12) «Letters and Journales», V, I, f. 33.
13) G. N. Sathas: Docum inedites relatives á l'histoire de la Gréce au moyen age -Tom. IV.
14) P. A. de Gouys: Voyage en Turquie 1738, f. 21-23.

Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member

Post by Zeus10 » Wed Jun 23, 2010 10:33 pm

Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member

Post by Zeus10 » Sun Sep 26, 2010 7:03 pm

Vallja e Burrave dje dhe sot:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Socio
Star Member
Star Member

Post by Socio » Sun Sep 26, 2010 7:28 pm

Shume e bukur kjo, Zeus !

erix77
Star Member
Star Member

Post by erix77 » Sun Sep 26, 2010 7:47 pm

Mallakastrioti wrote:Greece of the Hellenes (1914)

Author: Garnett, Lucy Mary Jane, d. 1934
Subject: Greece
Publisher: London ; New York : Isaac Pitman

vallja e burrave perfaqeson levizjet e falanges se hopliteve ose luftetareve me ushta,ata gjithmone luftonin ne formacion dhe rreshti i pare mbeshtetej tek rrjeshtat mbrapa ne te njejten menyre udheheqesi i valles mbeshtet tek valltaret mbas tij dhe kryen levizjet qe ngjajne me levizjet e nje hopliti ne beteje,dhe kur rrjeshti i pare binte ne beteje zevendesohej nga rreshti i dyte po ashtu ne valle i pari i valles mbasi ka kryer levizjet e tij zevendesohet nga valltari i dyte.
suksesi i falanges ishte mbeshtetja tek njeri tjetri ne formacion dhe neqoftese formacioni cahej beteja ishte e humbur ne te njejten menyre valltaret mbajne njeri tjetrin duke sjelle ne valle levizjet e ushtareve ne beteje.
Dhe e bëmë me besa besën ja të rrojmë ja të vdesëm!

Ishte thënë prej Zotit që të nderohen armët e Shqipërisë!

ALBPelasgian
Galactic Member
Galactic Member

Post by ALBPelasgian » Sun Sep 26, 2010 8:55 pm

erix77 wrote: vallja e burrave perfaqeson levizjet e falanges se hopliteve ose luftetareve me ushta,ata gjithmone luftonin ne formacion dhe rreshti i pare mbeshtetej tek rrjeshtat mbrapa ne te njejten menyre udheheqesi i valles mbeshtet tek valltaret mbas tij dhe kryen levizjet qe ngjajne me levizjet e nje hopliti ne beteje,dhe kur rrjeshti i pare binte ne beteje zevendesohej nga rreshti i dyte po ashtu ne valle i pari i valles mbasi ka kryer levizjet e tij zevendesohet nga valltari i dyte.
suksesi i falanges ishte mbeshtetja tek njeri tjetri ne formacion dhe neqoftese formacioni cahej beteja ishte e humbur ne te njejten menyre valltaret mbajne njeri tjetrin duke sjelle ne valle levizjet e ushtareve ne beteje.
Shume e vertete kjo qe thua Erix vella!

Por me duhet te bej nje korigjim: ka dy lloje vallesh pirrike (ose valle burash - shprehje e njejte) nder shqiptare:

1) Valle pirrike midis dy vetave (kjo ka me shume ngjashmeri me vallet kurete-kretase por edhe me ato athinase, spartane ku dy vete demonstronin nen tingujt e daulles nje inskenim lufte.

2) Valle pirrike midis shume vetave ku prapeseprape dy vete jane me protagoniste (kjo ka me shume te beje pikerisht me analogjine qe e bere me falangen maqedone dhe epirote ku vargu i pare zevendesohet me te dytin e anasjelltas). Kjo eshte teper e vlefshme ne argumentimin e vijimesise kulturore midis maqedoneve te vjeter dhe shqiptareve te sotem. Do te ishte mire sikur te gjehej edhe nje citat plotesues (i ndonje etnografi, udhepershkruesi apo historiani) mbi kete fenomen.

P.S: Une ne temen 'Ilire, Maqedone...' pata postuar faqe te librit te T.Stojanovicit ku thoshte se vallet e lashta te Maqedonise se sotme perendimore e jugperendimore jane te ngjashme me ato te shqiptareve. Po e fut kjo ne kontekstin e elaborimit te tij, do te thote qe vallet shqiptare rrjedhin drejteperdrejte nga ato maqedone.
Ne sot po hedhim faren me emrin Bashkim,
Qe neser te korrim frutin me emrin Bashkim!

Return to “Fotografi historike”