bardus wrote:Dielli i identifikuar si SY:
Surya ,Asurya,Sun, Osiris, Usil.
Dielli i identifikuar di Djali i Dias[perendise]
Diosyn[Dio-nusios], Jesua [Dia-sua] Di`alis 'Jupiter' ,Illyr.Di`ali , Dorian Alia''dielli'
Tek hebrenjte ka nje d > 0 , zhvillim i fonetikes ilire.
Po te shohesh strukturen e fjales DI-ELLI, ne te gjitha shprehjet e siperpermendura, rrokja "di" eshte ajo qe bart nje kuptim shumefunksional, qe ka te beje me idene qe: askush nuk mund te marr DI-je, per boten nese nuk bie DI-ta(D(r)ita) mbi te. Dhe DI-elli si burim i DI-tes(drites), na jep dhe njohuri per boten sipas "ekuacionit":
DI-ja=DIturi<-----------drita<-----------di-ta<--------------DI-elli
te kunderten ben erresira[mungesa e drites(dites)]
Injoranca(mungesa e dijes)<------------mosdrita(mungesa e drites)-------nata----------mungesa e diellit
Duke qene se DI-ELLI, eshte burimi i drites dhe si rrjedhim i vete jetes, ai u identifikua me DI-aun pra
Peren-DI-ne, ne te gjitha kulturat e botes. Pra ne mendjen time, rrokja DI megjithese shumekuptimeshe eshte vetem njefunksionale, brenda struktures te fjaleve qe jane sjelle ketu. Persa i perket rrokjes tjeter: li qe gjendet rendome ne strukturen e fjaleve te perdorura per diellin:
alia(Doric) -----elios(""greek)----solem(latin)----dielli(shqip)
ajo shpreh foljen elementare lë(lëshon).
Pra vete fjala Di-e-li do te thote: që Lë(lëshon) dritë(ditë)
Te njejten gje do te thote ajo dhe ne latinisht(italisht):
so----qe eshte nga folja SHOH(see) qe eshte e barabarte me driten
dhe
lë---lëshon
Te vetmin perjashtim, ne perdorimin e ketyre rrokjeve kuptimbartese, nga zotrat-diell, ben vetem ajo egjyptiane RA:
Por kuptimi i saj fare mire mund te buroj nga folja e sterlashte e shqipes(ose asaj gjuhe te ciles shqipja i qendroi me shume besnike) RA(bie), pra ai qe ra(lëshon nga lart) driten.