"Moreover, you scorned our people, and compared the Albanese to sheep, and according to your custom think of us with insults. Nor have you shown yourself to have any knowledge of my race. Our elders were Epirotes, where this Pirro came from, whose force could scarcely support the Romans. This Pirro, who Taranto and many other places of Italy held back with armies. I do not have to speak for the Epiroti. They are very much stronger men than your Tarantini, a species of wet men who are born only to fish. If you want to say that Albania is part of Macedonia I would concede that a lot more of our ancestors were nobles who went as far as India under Alexander the Great and defeated all those peoples with incredible difficulty. From those men come these who you called sheep. But the nature of things is not changed. Why do your men run away in the faces of sheep?"
Letter from Skanderbeg to the Prince of Taranto ▬ Skanderbeg, October 31 1460

Etimologjia e fjales.

Diskutim profesional për gjuhën.
Post Reply
User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4227
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: Etimologjia e fjales.

#2011

Post by Zeus10 »

Strokulli wrote:
Zeus10 wrote:Prapashtesat deshirores ne shqip jane shume te çrregullta, keshtu qe do te ishte e veshtire, qe te gjendej lidhja me 'ndoshta', duke u nisur nga format e tyre.
Nga shembujt qe ke permendur: ndaj---ndafsha(V1)-----ndaftë(v3)
jap(dho/dha)-----dhënsha(dhënça)(v1)----dhëntë(v3)(tosk)------dhaftë(geg)

por asnjera prej tyre nuk mbaron me grupin sht (si tek ndoshta).
[col]Zotni, ju a thash që janë tri mbaresa dëshiroresh; në vetën e tretë njëjës kemi për shëmbull -të (» -ntë) si te dhantë, -ftë si te dhaftë dhe -shtë si te dhashtë.

Përapashtesa të dëshirores me -shtë i thomi për shëmbull te mos e lashtë (me lanë), mos e thashtë (me thashun), mos drashtë (me drashun), mos e dashtë (me dashun), mos e dhashtë (me dhanë).

Por nuk bana fjallë për folljen me da, po për folljen me nde, rri me nde (me nde-jtë), por se me përapashtesën folljore -e (me nd-e) të ardhun prej -a/o (nd-a/nd-o), ashtu sikur bë (bërë) e ka e-në prej -a/o me ba/bo.|[/col]
Strokull une nuk po them qe e keni gabim(kur e lexova pergjigjen tuaj me teper ishte shume bindese, dhe me beri ta ndryshoja pergjigjen time), por format, qe keni sjelle, jane te panjohura per mua, ato egzistojne vetem ne gjuhen e vjeter dhe ate rurale, prandaj une e kam te veshtire te bej nje lidhje midis nje menyre foljeje ne shqip, me nje pjesëz dyshuese siç eshte ndoshta, por duke gjykuar nga nje pjezes tjeter dyshuese:
kushedi---kush e di
mendova qe dhe ndoshta ishte formuar ne te njejten menyre:
ndoshta---ndodh (qe) eshte
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
User avatar
Strokulli
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 237
Joined: Fri Oct 29, 2010 12:37 am
Gender: Male
Location: Albanìa/Arbani

Re: Etimologjia e fjales.

#2012

Post by Strokulli »

Zeus10 wrote:Strokull une nuk po them qe e keni gabim(kur e lexova pergjigjen tuaj me teper ishte shume bindese, dhe me beri ta ndryshoja pergjigjen time), por format, qe keni sjelle, jane te panjohura per mua, ato egzistojne vetem ne gjuhen e vjeter dhe ate rurale, prandaj une e kam te veshtire te bej nje lidhje midis nje menyre foljeje ne shqip, me nje pjesëz dyshuese siç eshte ndoshta, por duke gjykuar nga nje pjezes tjeter mohuese:
kushedi---kush e di
mendova qe dhe ndoshta ishte formuar ne te njejten menyre:
ndoshta---ndodh (qe) eshte
U fallem nerit.

U mendonj se nuk duhet hedhun poshtë "ndodh që ashtë" si shprehje, por nuk qëndron '-sht' si tkurrje e ''ashtë'' në se ndoshtë e ndofta janë me të njëjtën prejardhje.
Të menduomët t'ëm ashtë që pjesëza dyshuose ndosht-a ose ndoft-a u kthye si shprehje prej një dëshiroreje në vetën e tretë njëjës ndoshtë = ndoftë (si dhoshtë = dhoftë),
të një follje "ndo" - që mund të jetë edhe follja me nde (me ndejtë) me e-në e thashun si -a/o, ashtu sikur bë (bërë) prej me ba/bo.
Këta do të tregonte edhe vjetërsinë e kësaj fjalle: ndoshta/ndofta në se ashtë prej folljet me ndejtë, ashtë qëkur follja me ndenjun thuhej me ndonjun/me ndanjun (ndo/nda).
Dhe kështu, po me folljen rri me ndenjun, do të shtillej edhe lidhëza jonë ndorri, ndorri se si "ndo rrin", "ndo rrin se".
User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4227
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: Etimologjia e fjales.

#2013

Post by Zeus10 »

Strokulli wrote: U mendonj se nuk duhet hedhun poshtë "ndodh që ashtë" si shprehje, por nuk qëndron '-sht' si tkurrje e ''ashtë'' në se ndoshtë e ndofta janë me të njëjtën prejardhje.
Të menduomët t'ëm ashtë që pjesëzat dyshuose ndosht-a e ndoft-a u kthyen si shprehje prej një dëshiroreje në vetën e tretë njëjës ndoshtë = ndoftë si dhoshtë = dhoftë,
të një follje "ndo" - që mund të jetë edhe follja me nde (me ndejtë) me e-në e thashun si -a/o, ashtu sikur bë (bërë) prej me ba/bo.
Këta do të tregonte edhe vjetërsinë e kësaj fjalle: ndoshta/ndofta në se ashtë prej folljet me ndejtë, ashtë qëkur follja me ndenjun thuhej me ndonjun/me ndanjun (ndo/nda).
Dhe kështu, po me folljen rri me ndenjun, do të shtillej edhe lidhëza jonë ndorri, ndorri se si "ndo rrin", "ndo rrin se".
Le ta zgjerojme me tej diskutimin. Ne ndajfoljet ashtu/keshtu, besoj te gjithe biem dakort qe ato jane formuar ne kete menyre:
ashtu-----> buron nga fjala asht(është)
kështu <-----> qeashtu<------->që asht(është)

le ti zevendesojme a----ô, do te kishim ôshtu, ose ndo-ôsht-a=ndo(dh)ashtu. Pra i vetmi tingull qe bie gjate perdorimit si parazitar eshte dh, pra kemi ndo(dh)ashtu~ndoashtu~ndoshta
Mua me duket se mund te ndodh ashtu :)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
User avatar
Strokulli
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 237
Joined: Fri Oct 29, 2010 12:37 am
Gender: Male
Location: Albanìa/Arbani

Re: Etimologjia e fjales.

#2014

Post by Strokulli »

Zeus10 wrote:Ne ndajfoljet ashtu/keshtu, besoj te gjithe biem dakort qe ato jane formuar ne kete menyre:
ashtu-----> buron nga fjala asht(është)
kështu <-----> qeashtu<------->që asht(është)
A-shtu e kë-shtu kanë parashtesat a- dhe kë- si te a-tu, kë-tu, a-tej, kë-tej. A-ja shpreh largësì, kë-ja afërsì. A-shtu e kë-shtu nuk janë prej folljet ashtë me kjanë, por janë prej pjesëzet pohuose shtu, që e thomë për shëmbull edhe si përgjegjie për "ashtu ashtë, po".
pra kemi ndo(dh)ashtu~ndoashtu~ndoshta
Mua me duket se mund te ndodh ashtu:)
Po edhe mundet (me ndodhun ashtu si shprehje jet), por se 'shtu' si tkurrje e ndajfolljes ashtu nuk e shtjellë të ndërlidhunët e pjesëzave ndofta e ndoshtë, siç thash përsipri.
Last edited by Strokulli on Tue Oct 29, 2013 11:48 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4227
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: Etimologjia e fjales.

#2015

Post by Zeus10 »

Falemnderit Strokull per bashkebisedimin, ishte megjithemend i kendshem. Bie dakort me ju ne shume komente.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
User avatar
Strokulli
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 237
Joined: Fri Oct 29, 2010 12:37 am
Gender: Male
Location: Albanìa/Arbani

Re: Etimologjia e fjales.

#2016

Post by Strokulli »

Na, u fallemi nerit.

Juve Zoti u dhashtë hir,
siç ju e ka dhanë me ndihun edhe nga larg të jetënximin dhé të Arbanit, përkah zdritja e së shkuorës dhe vajtja përpara.


P.S. Urime për 3333 postimet.
User avatar
illyrianboyful
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 286
Joined: Thu May 30, 2013 9:22 pm
Gender: Male

Re: Etimologjia e fjales.

#2017

Post by illyrianboyful »

Strokulli wrote:Na, u fallemi nerit.

Juve Zoti u dhashtë hir,
siç ju e ka dhanë me ndihun edhe nga larg të jetënximin dhé të Arbanit, përkah zdritja e së shkuorës dhe vajtja përpara.


P.S. Urime për 3333 postimet.

Strokullë, duke ju falënderuar në fillimë, kam një pytje:

Për ç'arsye përdorni, MENDONJË e jo mendoj, cili është definicioni juaj për fjalën MENDIMË?
Nuk është i forti ai që ngadhënjen njerëzit, por i forti është ai që ngadhënjen vetëvehten!!!
User avatar
Strokulli
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 237
Joined: Fri Oct 29, 2010 12:37 am
Gender: Male
Location: Albanìa/Arbani

Re: Etimologjia e fjales.

#2018

Post by Strokulli »

illyrianboyful wrote:Për ç'arsye përdorni, MENDONJË e jo mendoj, cili është definicioni juaj për fjalën MENDIMË?
Se ndajshtesën -nj e thomi në vetën e parë njëjës e shumës dhe vetën e tretë shumës të së tashmes. Arsyenë përse e thomi kështu, t'ju thom të drejten nuk e dimë, zoti Bojful.

Mendìm di që ka përapashtesën -ìm--i mashkullore, njëi valle me të femnoren -ìnë--a (apor » -ìrë--a në Arbanë të poshtëm) si te ambëlsìnë/»ëmbëlsìrë. Të dyja këto -ìm dhe -ìnë/»ìrë thom se janë prej përapashteset zanore -ì si te urrtì (e silla me përshtim kumbuos bahet edhe -nì, që kthehet edhe në -rì në Arbanë të poshtëm, si te madhì » madhnì/»madhërì).

Paçja me ju.
User avatar
illyrianboyful
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 286
Joined: Thu May 30, 2013 9:22 pm
Gender: Male

Re: Etimologjia e fjales.

#2019

Post by illyrianboyful »

Strokulli wrote:
illyrianboyful wrote:Për ç'arsye përdorni, MENDONJË e jo mendoj, cili është definicioni juaj për fjalën MENDIMË?
Se ndajshtesën -nj e thomi në vetën e parë njëjës e shumës dhe vetën e tretë shumës të së tashmes. Arsyenë përse e thomi kështu, t'ju thom të drejten nuk e dimë, zoti Bojful.

Mendìm di që ka përapashtesën -ìm--i mashkullore, njëi valle me të femnoren -ìnë--a (apor » -ìrë--a në Arbanë të poshtëm) si te ambëlsìnë/»ëmbëlsìrë. Të dyja këto -ìm dhe -ìnë/»ìrë thom se janë prej përapashteset zanore -ì si te urrtì (e silla me përshtim kumbuos bahet edhe -nì, që kthehet edhe në -rì në Arbanë të poshtëm, si te madhì » madhnì/»madhërì).

Paçja me ju.
Paçja edhe me ju, ju rritë nera, për përgjigjëjen, madje jo ashtu si e dasha. Më interesonte me të vërtet mendimi juaj (apo dhe i tjetër kujtë, por u lidhë pytja me mendonjë )për vetë fjalën MENDIA = mendimë pa prapashtesa.

Illyriani
Nuk është i forti ai që ngadhënjen njerëzit, por i forti është ai që ngadhënjen vetëvehten!!!
amathia
Regular Member
Regular Member
Posts: 56
Joined: Sat Oct 05, 2013 5:59 pm
Gender: Male

Re: Etimologjia e fjales.

#2020

Post by amathia »

Mal K'Ra'U
K--> K'e
Ra--> Ra'sh-bie
U-->U-ne-Ze'usi-ci z'mon(gj'mon maln ker bie)


kyr O Zeus i ner'um k't pr t'i:

the t'last Pliny :

http://i41.tinypic.com/339hvs4.png
User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4227
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: Etimologjia e fjales.

#2021

Post by Zeus10 »

illyrianboyful wrote: Më interesonte me të vërtet mendimi juaj (apo dhe i tjetër kujtë, por u lidhë pytja me mendonjë )për vetë fjalën MENDIA = mendimë pa prapashtesa.

Illyriani
Une do te thosha gati me bindje te plote, qe fjala "mendje" ka te beje 'me dijen', njohjen. ndje---> në dije, prandaj dhe ne "greqisht" ajo quhet διανοια=dijenia, ose νους=njoh. Ajo eshte pare nga te lashtet, si organi ku ne "magazinojme" dijen, njohurine. Ky "magazinim" eshte memorja, prandaj kjo e fundit shihet e barazvlevshme me mendjen, μνημη=memorje/memorizim=te mbash mend=mendje
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
User avatar
bardus
Star Member
Star Member
Posts: 882
Joined: Mon Jan 30, 2012 3:44 pm
Gender: Male

Re: Etimologjia e fjales.

#2022

Post by bardus »

Mend, mendim, sipas menjes teme vjen nga Māt 'mas' qe u be mand mandya,manya,mana dhe me vone mend,

eshte ajo qe mat ,vlereson San.mAna 'measure '; mADa 'measure ', eshte ajo qe te tregon se sa e madhe

(t) eshte dicka , > Māht 'math' ,ndersa pas, t > nt mant,mand,mend.Sans.mati ''mind'' .

Sidoqofte mbetet tentative.
User avatar
illyrianboyful
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 286
Joined: Thu May 30, 2013 9:22 pm
Gender: Male

Re: Etimologjia e fjales.

#2023

Post by illyrianboyful »

Ju rritë nera për përgjigjëjet e juaja plotë njohuri!

Ky postimë posht është bër nga Mano, në AL.co që e vlerësoj shumë:
Monomen perdoret ne myzeqe. Eshte fjale fyese. Me kuptimin qe nuk i ke Men(t) ne vend.

Fjala Pishman sic edhe mund ta dish do te thote pendimi. Kur dikush pendohet. Duhet te jete e perbere nga fjalet Pi(mbi)+man(nje varjacjon i fjales Ment e kokes). Nenkupton nje akte te pamenduar mire. Duhet te ket te bej me Epimetheus(pishmani) i cili ishte vellai i Prometheus (para ment) qe nenkupton njeriun e matur ate qe perdore mendjen. Epimetheus=Epi=Pi=Mbi+mendjen dhe Pro=para+Mendjen/Parashysh

Kurse fjala angl. Man(shumes Men) vjen nga fjalana Ment. Qe nenkupton Njeriun. Pra ate qe Mendon. Qenie inteligjente ne krahasim me kafshet.

Sigurisht qe rrenjen e fjales agnl. ja japin gjuhes hipotetike PIE me renjen *Men=te mendosh.

man (n.) Look up man at Dictionary.com
Old English man, mann "human being, person (male or female); brave man, hero; servant, vassal," from Proto-Germanic *manwaz (cf. Old Saxon, Swedish, Dutch, Old High German man, German Mann, Old Norse maðr, Danish mand, Gothic manna "man"), from PIE root *man- (1) "man" (cf. Sanskrit manuh, Avestan manu-, Old Church Slavonic mozi, Russian muzh "man, male").

Plural men (German Männer) shows effects of i-mutation. Sometimes connected to root *men- "to think" (see mind), which would make the ground sense of man "one who has intelligence," but not all linguists accept this. Liberman, for instance, writes, "Most probably man 'human being' is a secularized divine name" from Mannus [cf. Tacitus, "Germania," chap. 2], "believed to be the progenitor of the human race."

Por me sa di une asnje gjuhe nga neo-latinet nuk e perdore kete fjale ne formen e saj primitive pervec shqipes. p.sh egziston nje shprehje: "me gjith men?"

Ne shqip Mendja, me Mendue, Mendimi,

anglisht Mind, to think, thought
Italisht Mente, pensare, pensiero

Kemi edhe fjalen Mania e cila ka te bej me nje fiksim. Pra kur dicka te rri ne Men-je dhe te behet Mani.

Kemi edhe "mantal" edhe "hu-man" (pra ajo që po e karakterizojka njeriun nga kafshët qenka mendja) = men-dimtari = ai që mendon
Nuk është i forti ai që ngadhënjen njerëzit, por i forti është ai që ngadhënjen vetëvehten!!!
User avatar
illyrianboyful
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 286
Joined: Thu May 30, 2013 9:22 pm
Gender: Male

Re: Etimologjia e fjales.

#2024

Post by illyrianboyful »

Por personalisht kam një mendimë që mbrojë, atë se " mendia" është një fjalë e kompozuar nga dy fjalë:

1 - menia, dhe
2 - dia

çka dha MEN(ia)DIA, me zëvendësimin e "ia" dhe vendimin e DIA për të konceptuar fjalën MENDIA

Besoj se "menia" (geg) është fjala rrënjë dhe origjinal, dhe gjithashtu "dia" në kontekstin e vetë, dhe me fuzionimin e të dyjave lindi fjala MENDIA = memoria = rezervari i dituris =intelegjenca!

Besoj se NIERI(alb) merrë emrin si në shembullin lartë ( men = ai që mendon, është ndryshe nga kafshët) nga NIEH = nie(h) = NIE-ri!

Pra NIERI është e barabart me AI QË KA NJOHURI!

- NIERI = ai që NIEH = NJËson Zotin


Ndërsa, fjala NIO-huri = nieh = nioh (profeti NOE = Nuh?) besoj lindi nga NIO = 1 = njishi. Nga sepse i NIO-huri duhet të ishte patjetër ai që ka diturin e NJËsimit = NJËsimit të Zotit, MONO-teist. Pra njohuria e Zotit dhe NJËsimi i Tij nga atributet e krijesave është, ishte kusht për të qen njeriu dijëtar.

Pra NIOH = ai që ka diturin = njohurin e Atij që është NJË. Ndërsa MENIA ai që është ME-NIA = me Zotin NJI, = me niohurin e Atij që është NI mos të harrojmë se Njerëzit ju referoheshin dhe ju referohen në shumicë NIERIUT të parë Ademit, që Zoti e veçoi me një NJËsimë = dituri = NIO-huri = të pashoqë!

Ndërsa fjala DIA = shkenca, besoj se lindi nga DY= 2 = dyshi, nga DY nga DA = dallimi, dallimi i DY gjërave të ndërlikuara në mantalin njeriut, e mira dhee e keqja, çka e dallon njeriun nga kafshët, dhe e bën përgjegjës(që të përgjigjeet për veprat e tija, invalidi në mend, nuk është përgjegjës).

Ndaj DY fjalët tona ( nioh dhe DI) që shprehin SHKENCËN lindën nga dy(....) NI-shi = NJËsimi, dhe DY-shi = DAllimi
Last edited by illyrianboyful on Wed Oct 30, 2013 8:52 pm, edited 5 times in total.
Nuk është i forti ai që ngadhënjen njerëzit, por i forti është ai që ngadhënjen vetëvehten!!!
User avatar
bardus
Star Member
Star Member
Posts: 882
Joined: Mon Jan 30, 2012 3:44 pm
Gender: Male

Re: Etimologjia e fjales.

#2025

Post by bardus »

illyrianboyful wrote:Ju rritë nera për përgjigjëjet e juaja plotë njohuri!

Ky postimë posht është bër nga Mano, në AL.co që e vlerësoj shumë:
Monomen perdoret ne myzeqe. Eshte fjale fyese. Me kuptimin qe nuk i ke Men(t) ne vend.

Fjala Pishman sic edhe mund ta dish do te thote pendimi. Kur dikush pendohet. Duhet te jete e perbere nga fjalet Pi(mbi)+man(nje varjacjon i fjales Ment e kokes). Nenkupton nje akte te pamenduar mire. Duhet te ket te bej me Epimetheus(pishmani) i cili ishte vellai i Prometheus (para ment) qe nenkupton njeriun e matur ate qe perdore mendjen. Epimetheus=Epi=Pi=Mbi+mendjen dhe Pro=para+Mendjen/Parashysh

Kurse fjala angl. Man(shumes Men) vjen nga fjalana Ment. Qe nenkupton Njeriun. Pra ate qe Mendon. Qenie inteligjente ne krahasim me kafshet.

Sigurisht qe rrenjen e fjales agnl. ja japin gjuhes hipotetike PIE me renjen *Men=te mendosh.

man (n.) Look up man at Dictionary.com
Old English man, mann "human being, person (male or female); brave man, hero; servant, vassal," from Proto-Germanic *manwaz (cf. Old Saxon, Swedish, Dutch, Old High German man, German Mann, Old Norse maðr, Danish mand, Gothic manna "man"), from PIE root *man- (1) "man" (cf. Sanskrit manuh, Avestan manu-, Old Church Slavonic mozi, Russian muzh "man, male").

Plural men (German Männer) shows effects of i-mutation. Sometimes connected to root *men- "to think" (see mind), which would make the ground sense of man "one who has intelligence," but not all linguists accept this. Liberman, for instance, writes, "Most probably man 'human being' is a secularized divine name" from Mannus [cf. Tacitus, "Germania," chap. 2], "believed to be the progenitor of the human race."

Por me sa di une asnje gjuhe nga neo-latinet nuk e perdore kete fjale ne formen e saj primitive pervec shqipes. p.sh egziston nje shprehje: "me gjith men?"

Ne shqip Mendja, me Mendue, Mendimi,

anglisht Mind, to think, thought
Italisht Mente, pensare, pensiero

Kemi edhe fjalen Mania e cila ka te bej me nje fiksim. Pra kur dicka te rri ne Men-je dhe te behet Mani.

Kemi edhe "mantal" edhe "hu-man" (pra ajo që po e karakterizojka njeriun nga kafshët qenka mendja) = men-dimtari = ai që mendon

Po Ilirian,ky eshte edhe interpretimi i linguisteve te PIE *men.Edhe njehere tjeter e kam sjellur Maat ,perendeshen egjiptiane te Mencurise ,kurse equivalentja e saj romane eshte Minerva ne etruskisht MeneRua 'qe ruan ne mendje ' dhe barazimi Maat=MeneRua per mua thote se maat eshte mendje ,por kjo perendeshe bente edhe matjen,peshimin e zemres ne peshore si ne fig. prandaj them se maat ,mendje,mas (peshoj) eshte e njejta gje.Rrenja PIE*men s`ka se si te jape Mā sidomos kur arbereshet kan Mahe 'me shume,tamah'' dhe kalimi Mā > Māt me -t mbarese formuese mbiemrore shqipe me tutje shkalla tjeter e zhvillimit saj Māt > mand,mend eshte ilire [t > nt,nd].Sidoqofte sa per ta shkokluar pak mendimin.
Image
Post Reply

Return to “Linguistikë”