"Moreover, you scorned our people, and compared the Albanese to sheep, and according to your custom think of us with insults. Nor have you shown yourself to have any knowledge of my race. Our elders were Epirotes, where this Pirro came from, whose force could scarcely support the Romans. This Pirro, who Taranto and many other places of Italy held back with armies. I do not have to speak for the Epiroti. They are very much stronger men than your Tarantini, a species of wet men who are born only to fish. If you want to say that Albania is part of Macedonia I would concede that a lot more of our ancestors were nobles who went as far as India under Alexander the Great and defeated all those peoples with incredible difficulty. From those men come these who you called sheep. But the nature of things is not changed. Why do your men run away in the faces of sheep?"
Letter from Skanderbeg to the Prince of Taranto ▬ Skanderbeg, October 31 1460

Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

Diskutim profesional për gjuhën.

Moderators: Mallakastrioti, bardus

Gardhi i Ondrrave
Senior Member
Senior Member
Posts: 153
Joined: Fri Jan 20, 2012 4:09 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#196

Post by Gardhi i Ondrrave » Sun Feb 26, 2012 8:50 pm

Orakulli wrote:Faon,
Dykuptieshmeria qe e kemi kaq problem ne gjuhe, nuk ka rendesi se cila gjuhe sepse t'gjitha gjuhet jane ndertuar pak a shume me te njejten menyre nga folesit e tyre, vjen pikerisht sepse ka qene nje koncept ne fillim, pa asnji tingull, pa asnje shkronje, ne mendjen e njeriut. Ky koncept Gardhi nuk ndryshon nga gjuhe ne gjuhe, pavaresisht se ndryshon fjala. Njerezit kishin nje qellim praktik per te perballuar me : te shkonin atje, apo te shikon atje, nese shikohej. Nese shikohej ishte njesoj per sikur te shkohej. Ne fazen e pare mendja e tyre ndertonte vetem gjuhe qe shkohej dhe shikohej, jo gjuhe me fjale, dhe per me teper jo gjuhe abstrakte, e cila duhet te kete filluar ne faza gjuhesore te mevonshme. Kur nuk shikohej dhe nuk shkohej ata nuk flisnin.
Eshte gjuha qe shkencetaret po e studjojne por ende s'ja kan kap fillin. Eshte gjuha qe truri mendon. A mendon vetem me fjale truri, apo ka edhe lemente te tjere? Apo ekziston edhe nje lloj tjeter te menduari ku fjalet nuk nevojiten? Kete eksperiment sejcili mund ta beje me veten, nuk ka nevoje per me lexue leksion gjuhetaresh. Ajo duhet te kete paragjuha e njeriut para se te fillonte te hungerinte fjalet e para.
Pra jo vetem gjuha e shkruar eshte nje kodifikim, ose thene me fjale te tjera ngjithje sybloesh mbi objektet, veprimet, etj, qe ato shprehin, por keshtu eshte edhe gjuha e folur. Ndryshimi midis tyre, te cilen gjuhetaret e kane pak te veshtire ta kuptojne, eshte media qe perdoren. Njera perdor shkopin per te kruajtur dheun duke vizatuar symbolet, ne nje dimension tashme, tjetra perddor kordat zanore per ti tingulluar. E para perdorte memorin e trurit dhe transmetimi n brez pas brez, e dyta perdor letren memorie per ta kaluar brez pas brezi. Gjuhetaret ne fakt, ata te medhenj, ne fakt i vene rendesi vetem gjuhes se folur dhe nuk e marrin ne konsiderate gjuhen e shkruar, kur flitet per thelbin e krijimit te saj. A jane ata drejte? Per mua ata jane gabim sepse sic eshte perdorur ne nje faze te caktuar nje alfabet i shkruar, ashtu eshte perdorur para tij nje seri konceptesh te memorizuara. Nuk te cojne ne ndonji ndryshim thelbesore se si eshte krijuar gjuha. Cfare ka shqipja qe duhet pare me shume ne kete drejtim? Shqipja deshmon qe eshte formuar ne te dy menyrat dhe ata qe ka ndertuar shqipen e njihnin shume mire jo vetem memorizimin tingullor, por gjithashtu njihnin shme mire dhe gjuhen e shkruar. Cfare lloji gjuhe te shkruar? Pikerisht ate qe nuk arrijne te kuptojne dot gjuhetaret e sotem. Shqipja eshte kodi i gjuheve te reja. Zberthen cdo njesi te tyre.
Ktu ke ba nji arsyetim t'mrekullusham, jam plotsisht dakort, sepse disa gjana i kam menu dhe vet po pa mun me dhan nji pergjigje. Gjuha ka lind si nevoj e njeriut, fizike dhe intelektuale, dhe asht nartu me mekanizma te komplikum po kurrsesi nuk ka shpreh qe ne fillim koncepte abstrakte, por ka kriju nji sistem lidhjesh o nyjesh konceptuale "komplementare" mun me i qujt, midis fjalvet. Tamam si me shamullin shiku-shku, dmth e shof nji send dhe kjo ma ban me lujt prej venit dhe me shku drejt atij. Shamulli per t'cilen kena fol, folja-rranj "ra-bie" qe qiti Zeusi asht nji prove ma se e shkelqym per ket. Pra nga rranja "Ra/rrah" kena urdhroj, udhhek, qelloj, bie (angl.beat, islandisht bjer-me qellu), rreth/rend-pra urdher,qetsi-gjermanisht rath-kshille,angl.read-me lexu, me shkrujt, me arsyetu, rrah-ride-me hyp kalin etj etj. Pra "nyjet konceptuale" t'cilat hedhen nga nji kuptim ne tjetrin ne shqip jan thjesht mahnitse, pra kto lidhjet menore te folsit, te cilat ne dona me percaktu jan nji mister i vartet. Mase ato nuk ekzistojn vec ne gjuhn shqipe, por si the vet, vetem shqipja ka rujt konceptet ma zanafillore te "natyrs psikike", dhe kjo ne opinionin tem ka nodh edhe per faktin se gjuha asht transmetu gojarisht dhe nuk asht ngurtsu ne tekste. Veç ky lloj transmetimi asht dhe ma i thjeshti per me humb.

User avatar
Orakulli
Star Member
Star Member
Posts: 610
Joined: Sun Jun 14, 2009 5:40 am
Gender: Male
Location: USA

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#197

Post by Orakulli » Mon Feb 27, 2012 12:01 am

Ondra lexo edhe nje mister tjeter qe vjen nga gjuha Shqipe:http://linguisticglob.blogspot.com/2011 ... drome.html
Image

User avatar
bardus
Star Member
Star Member
Posts: 882
Joined: Mon Jan 30, 2012 3:44 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#198

Post by bardus » Mon Feb 27, 2012 5:06 pm

Perendite egjyptiane NUT dhe GEB.

Ne te gjitha mythologjite e krijimit kemi te bejme me qiellin dhe token si dy perendi kryesore qe nga marredhenja midis tyre lindin perendi te tjera.
Attributes: Nut was originally a mother-goddess who had many children. The hieroglyph for her name, which she is often seen wearing on her head is a water pot, but it is also thought to represent a womb. During the day, Nut and Geb are separated, but each evening Nut comes down to meet Geb and this causes darkness. If storms came during the day, it was believed that Nut had some how slipped closer to the earth. She also plays an important role in creation mythology.
Nut quhet hapesira e erret qe mbeshtjell token dhe gjate dites rri larg por naten zbret poshte dhe takon GEB,pra eshte e qarte se kemi te bejme me NATEN dhe DHEUN.ne origjinal Nut shkruhet NWT qe mund ta lexojme NOT(NATA).

Image

Eshte i njejti koncept si tek :

VARUNA ,sanskrit,e Varuna shq.,qe varet ne dy krahet,
URANOS,gr. ,Ura-ni,shqip, nga ure=hapesire,
khiell,shq.vjeter qe seshte gje tjeter vecse mbeshtjelle,sjelle.

Akoma eksiston ne shqip shprehja "per qiell e per dhe".


2- THOTH
Etymology
Common names for Thoth[9]
in hieroglyphs
The Egyptian pronunciation of ḏḥwty is not fully known, but may be reconstructed as *ḏiḥautī, based on the Ancient Greek borrowing Θωθ Thōth or Theut and the fact that it evolved into Sahidic Coptic variously as Thoout, Thōth, Thoot, Thaut as well as Bohairic Coptic Thōout. The final -y may even have been pronounced as a consonant, not a vowel.[10] However, many write "Djehuty", inserting the letter 'e' automatically between consonants in Egyptian words, and writing 'w' as 'u', as a convention of convenience for English speakers, not the transliteration employed by Egyptologists.[11] In modern Egypt, tour guides pronounce the name as "Thote" or "Tote" with an aspirated initial consonant.
According to Theodor Hopfner,[12] Thoth's Egyptian name written as ḏḥwty originated from ḏḥw, claimed to be the oldest known name for the Ibis although normally written as hbj. The addition of -ty denotes that he possessed the attributes of the Ibis.[13] Hence his name means "He who is like the Ibis".
Emri THOTH eshte perdorur nga greket emri i tij i vertete eshte DJEHUTI ku une dalloj fjalen DIJE-HUTY,pjesa tjeter besoj eshte ioti prapashtese sic perdoret edhe sot Gramsh-iot,Kastr-ioti,keshtu qe;

DIJEHUTY=DIJEIOTI. DIJETAR ne shqipen e sotme.

3_ RA

Perendia egjiptiane RA qe personifikon diellin,lind cdo dite ne mengjez dhe perendon,bie (RA) ne mbremje.

Etrusket e kane quajtur ARIL sepse kishin zakon ti kodonin fjalet .ARIL- RA IL pra RA ylli.

User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4129
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#199

Post by Zeus10 » Mon Feb 27, 2012 5:52 pm

bardus wrote:Perendite egjyptiane NUT dhe GEB.


Nut quhet hapesira e erret qe mbeshtjell token dhe gjate dites rri larg por naten zbret poshte dhe takon GEB,pra eshte e qarte se kemi te bejme me NATEN dhe DHEUN.ne origjinal Nut shkruhet NWT qe mund ta lexojme NOT(NATA).
Kjo eshte plotesisht e vertete. Ne mitologjine ""greke""", erresira quhej Ἔρεβος qe dukshem rrjedhin nga folja:

ERR kal.
1. E mbaj dikë deri vonë natën, e vonoj derisa ta zërë nata. Më erri nata më zuri nata. Mos më err.
2. E bëj dikë të mos shohë fare a të mos shohë mirë për një farë kohe, e verboj.
Ia erri sytë dielli.
3. fig. E bëj të mjerë a fatkeq, nxij. Ia erri jetën.
* I erri sytë vdiq.


qe natyrisht jep dhe mbiemrin:

ERRËT mb.
1. Që është pa dritë; që merr shumë pak dritë, që ka dritë shume të dobët. Natë e errët natë pa hënë. Dhomë e errët edhe foto. Shkallë të errëta. Shpellë e errët. Pyll i errët. Qiell i errët qiell i mbuluar me re. Pus i errët shumë i errët.
2. Që ka ngjyrë të mbyllur, të afërt me të zezën; i mbyllur (për ngjyrën); kund. i hapur, i çelur. Ngjyrë e errët. E kuqe (blu, e gjelbër) e errët. Kostum (stof) i errët.
Syze të errëta.

Fjala normale per erresiren ne "greqisht" eshte σκοτοσ, por dhe ajo buron nga fjala skute, si simbol i erresires, pra mungeses se drites:

SKUTË I f.
1. Cep i futur, vend i mënjanuar dhe i fshehtë; kënd, qoshe. Skutë e errët. Skutat e shtëpisë. Rri në një skutë. Gërmoi në të gjitha skutat. E kërkoi skutë më skutë. Flisnin qosheve e skutave flisnin prapa shpine.
2. fig. Ana e panjohur, e thellë ose e fshehtë e diçkaje. Në skutat më të thella të zemrës (të shpirtit). Në skutat më të errëta të ndërgjegjes

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

User avatar
bardus
Star Member
Star Member
Posts: 882
Joined: Mon Jan 30, 2012 3:44 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#200

Post by bardus » Mon Feb 27, 2012 6:30 pm

Zeus,flm per lidhjen,
Kjo eshte plotesisht e vertete. Ne mitologjine ""greke""", erresira quhej Ἔρεβος qe dukshem rrjedhin nga folja:
Eshte pak e cuditshme gjithe keto konkordanca me mitologjine e Egjiptit.Jo me kot mumja e Zagrebit ishte mbeshtjellur me shkrimet etruske.Edhe ne nje postim te Arban Blandi (flm),thuhet se Katapano gjeti emrin e etruskeve ne shkrimet e Egjiptit.
THOTHI na paskesh qene DIJETAR gjithe kohes por na kane mashtruar ( :mrgreen: )

Edhe perendia SERAPIS vjen nga shqipja sheroj,sherue(serve it.),boj seri ( te shoh pa ti hequr syte),seri-bej,sherbej.etj

Ka dhe te tjera nga perendite e egjptit si Harpakrahtos =krah kthyeri qe paraqitet gjithmone me krah te kthyer;

KHONSA perendia e quajtur hene, kjo fjale vjen nga fjala HENE,HANE
<khanda ,ndricon.
Mund te them se eshte nje faqe e pluhurosur qe akoma seshte prekur.

Gardhi i Ondrrave
Senior Member
Senior Member
Posts: 153
Joined: Fri Jan 20, 2012 4:09 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#201

Post by Gardhi i Ondrrave » Tue Feb 28, 2012 1:51 am

bardus wrote:Perendite egjyptiane NUT dhe GEB.

Ne te gjitha mythologjite e krijimit kemi te bejme me qiellin dhe token si dy perendi kryesore qe nga marredhenja midis tyre lindin perendi te tjera.


Nut quhet hapesira e erret qe mbeshtjell token dhe gjate dites rri larg por naten zbret poshte dhe takon GEB,pra eshte e qarte se kemi te bejme me NATEN dhe DHEUN.ne origjinal Nut shkruhet NWT qe mund ta lexojme NOT(NATA).

Eshte i njejti koncept si tek :

VARUNA ,sanskrit,e Varuna shq.,qe varet ne dy krahet,
URANOS,gr. ,Ura-ni,shqip, nga ure=hapesire,
khiell,shq.vjeter qe seshte gje tjeter vecse mbeshtjelle,sjelle.

Akoma eksiston ne shqip shprehja "per qiell e per dhe".

Emri THOTH eshte perdorur nga greket emri i tij i vertete eshte DJEHUTI ku une dalloj fjalen DIJE-HUTY,pjesa tjeter besoj eshte ioti prapashtese sic perdoret edhe sot Gramsh-iot,Kastr-ioti,keshtu qe;

DIJEHUTY=DIJEIOTI. DIJETAR ne shqipen e sotme.

3_ RA

Perendia egjiptiane RA qe personifikon diellin,lind cdo dite ne mengjez dhe perendon,bie (RA) ne mbremje.

Etrusket e kane quajtur ARIL sepse kishin zakon ti kodonin fjalet .ARIL- RA IL pra RA ylli.
Arsyetim i bukur Bardus. Por kam menu NUT mun me ken edhe fjala per NUSE me daljen -t, si kena ne shqip lus-lut, fus-fut etj. Pra gruja, nusja. GEB mun me ken folja JEP, si ne gjermanisht geben-me dhane, pra ai qe jep, mashkulli, dhe NUS-ja/NUT ajo qe merr, nga rranja NA/NU me marre. Asht gja e lezetshme qe rranja NA mun me e lidh prap me naten si mun me lidh rranjen DHE me foljen dhane!!! :)..Pra Nata merr, Dheu jep, dhuron!!! Thoth un e shoh si nje variant i "greqishtes"(ma sakt pellazgjishtes) Thetis, qe asht shqipja det!! ose me foljen thom, them nga e njajta rranj e Athena. çudi tana jan t'lidhuna me njana tjetren..them-thot-det-dije- me ken i ditun, i thelle(nga e njajta rranj) si deti/theti!!
Ra nuk e naj prej rranjs per t'cilen foli dhe Zeusi..pra Rrah-qelloj, udhhek me force, va pushtet, nga e njajta rranj e sanskritishtes raja, latinishtes rex, keltishtes rix dhe gjerm. riki (angl.rich), te tana te zhvilluna prej konceptit rranjsor ra/rrah!!

Gardhi i Ondrrave
Senior Member
Senior Member
Posts: 153
Joined: Fri Jan 20, 2012 4:09 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#202

Post by Gardhi i Ondrrave » Tue Feb 28, 2012 2:26 am

Orakulli wrote:Ondra lexo edhe nje mister tjeter qe vjen nga gjuha Shqipe:http://linguisticglob.blogspot.com/2011 ... drome.html
Falemners per linkun, e lexova artikullin po me than te drejten sdi çfare me menu per ket lloj arsyetimi. Me shpjegu fjal te nartume, pra artificiale greke tu pardor shqipen e sotme ma duket i fije joreale, sepse ket lloj "loje" mun me e ba per tana gjuht e tana fjalt. Dmth asht disi e rrezikshme sepse nuk kupton se cilat fjale jane te nartume dhe cilat nuk jane. Nji gja asht me than qe rranjt leksikale, pra "kodiket" bazike, si qujn ti, jan baza prej te cils njarzit europjan kan nartu konceptet dhe fjal ma te komplikume, dhe un me ket jam plotsisht dakort, gja tjeter asht me pohu se keto nartime jan ba tu pardor "llogjiken" shqipe. Kjo asht disi e vshtin me pohu, sepse çdo popull, ne menimin tem, i ka ba nartimet simbas zhvillimeve shoqnore dhe kultunore te mrenshme te popullit, pra specifik te atij "sistemi",dhe nuk di si mun me pardor nji "sistem t'jashtem", per me zbarthu nje sistem mrenshem. Si mun me shpjegu, me qit nji shamull qe ke ba ti ne nji post, fjalt angleze tu pardor shqipen? shqiptart nuk kan pat asnji influence mi popullin anglez( dhe popujt e tjera eurpjan jasht ballkanit), pranaj si mun me pohu qe ata kan pardor nji "llogjik shqiptare" per me ba nartimet e tyne gjuhsore? perse jo nji llogjik angleze? a m'kupton çfar du me than? nase per grekt syn do me than bashk dhe jo "sy" pse ne duhet me pohu qe per ata ka ken sy dhe jo bashke? pra ne mun me than qe, p.sh., rranja Ra/rrah asht baza origjinale nga kuptimi primitiv i se cils, dhuna, ka rrjedh koncepti i pushtetit, i drejtimit, i mretnis etj. por si mun me than qe tana nartimet me ket fjale jan ba me llogjike shqiptare? ne t'njajten mnyre mun me pohu qe rranja VC shqipe UL asht "tulla nartuse" e gjermanishtes wald/wold-pushtet, latinisht violentia-dhun, validus-me vler, sllavishtes vlast/vlada-pushtet etj. po si mun me zbarthu nartimet e tyne me shqipen kur ata i kan kriju ato larg shqipes? pra un ket hala se kam kuptu, mase ti mun me e shpjegu ma mire.

User avatar
Orakulli
Star Member
Star Member
Posts: 610
Joined: Sun Jun 14, 2009 5:40 am
Gender: Male
Location: USA

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#203

Post by Orakulli » Tue Feb 28, 2012 2:43 am

Nuk paske kuptuar as edhe nje gje, ondra. greqishtja me syn kupton "disa gjera bashke" dhe jo "syte". dhe disa "gjera bashke" nuk ka nje lidhje me konceptin system per pjesen kryesore te tij, sepse i mungon pjesa llogjike " qe punojne per nje qellim te caktuar". K shume gjera bashke atje jashte nesh qe nuk punojne per nje qellim te caktuar, por punojne sejcila per he-sa-ben e vet. Ata te larte, qe nuk je vetm ti qe nuk i kupton, e kane perdorur konceptin e syve konkrete per te ndertuar fjale abstrakte si "system". "similar", synkron", cilesi qe i kane ne natyre vetem syte, dhe te cilet jane shembull i vetem prototip.(Gjuha ka shume ndertitime me prototipllek). Kur them ne natyre, cfare nuk eshte e ndertuar nga, ose bere nga njeriu. Pra greqishtja nuk tregon "syte" me njesine e saj.
Ndersa tjetra "shqiptaret nuk kane pas asnji influence ne popullin anglez". Kjo eshte ajo qe di ti, si nje pjese e asaj qe na eshte mesuar per te vertet, megjithese kundershtohet nga shume te tjere qe na flasin per monogjeneze gjuhesore. Ajo qe na eshte mesuar, e cila ne fakt jepet ne shkolle shume siperfaqesisht, por gabimi eshte qe jepet si e vetmja mundesi ndodhje dhe bllokon zhvillimin mendor te njerezeve ne ate pike, jepet si e vertete. Pjesa qe per ne shkencerisht eshte e panjohur, fatekeqesisht eshte pjesa me e madhe.
Kur thua shqiptaret nuk kane lidhje me popullin anglez, per cilet shqiptare e ke fjalen?
Per ata nga viti 1550 deri me sot, apo per ata nga viti 1000, apo per ata nga viti i Krishtit, apo ata q'nga koha kur shkruhet qe Roma dergonte garnizone me Ilire per sundimin e Anglise? Ky qyhet skanim mendimor, qe eshte pasoje e edukimit me dhenien per te vertete te nje mundesi ndodhjeje, cka ka qellimuar Europa ne 5 shekujt e fundit ne fakt ne kete drejtim.
Apo, per ata qe populluan ata vende pas shkrirjes se akullnajes se fundit? Kjo e fundit bie ndesh me kohen e krijimit te botes te dhene nga bibla.
Ti them keto sepse gjuha nuk eshte krijuar qe nga koha e Romakeve, dhe aq me pak nga koha e Krishtit, dhe aq me pak nga trupat e atyre qe quhen shqiptar vetem per dy shekuj.
E fundit: Osiris vjen nga latinishtja dhe eshte dhene per emrine nje perendie egjyptiane te pasvdekjes Osiris, bazuar ne ate qe eshte pranuar nga shumica e gjuhetareve, por cka eshte kryesorja per cka po flasim osiris nuk kupton syrin por nje perendi te caktuar te vdekjes, e te tjera.
Pra si Skanizon:
As Egjyptiancja me Ausar, as Latinishtja me Osiris, as Greqishtja me Syn, nuk ndergojne syrin por dicka tjeter. Vetem Shqipja ashte e vetmja gjuhe ne bote qe kupton Syrin-Sirin(tzam) me ate njesi. Vetem Shqipja hap kutine e te panjohres deri tani dhe na tregon kuptimin e asaj njesie, e cila eshte ne interes te gjuhesise njohja e saj. Vetem Shqipja tregon per me teper jo vetem cfare kupton ajo njesi. Nuk kemi te bejme me asnje marrje te njeanshem dhe fakteve gjuhesore dhe zberthim po te njeanshem, sepse ato lodhen me nje objekt gjuhesor: njesine "sy", por kemi te bejme me shkuarjen ne menyre metodike shkecore drejt e ne thelb te kuptimit te tij si dhe te lidhjeve te njesive te tjera qe tregojne sesi njerezit kane ndertuar gjuhen. Pamvaresisht, se nga an tjeter ka lidhje me gjuhen Shqipe dhe i jep vlera asaj, cka ti cuditerish vetem per kete duket sikur nuk te vjen mire, por kjo ne ndikon e ne faktin qe syte e shqipes jane thelbi.
Syri jo vetem behet perendi, qe na shikon te gjitheve, tek egjyptianet e lashte, po edhe simetri per ne njerezit e zakonshem qe duam fjale te reja, etj.
Syri, ka mundesi te behet edhe numer, numri "dy"., per shembull. Pra, Shqipja le te hapur edhe nje rruge tjeter , ate zbulimit te ndertimit te numrave matematikore, sepse gjuha eshte e ndertuar e tille, nga nje koncept ne rjedhjen e kohes berodhohen me dhjetra fjale. Te tjerat gjuhe te vjetra dhe te reja e kane mbyllur tashe kohen etyre. Nuk mund ta na thone me teper ne kete drejtim. Ashtu sic kane vdek se foluri, lane vdek edhe si mundesi kerkimore. Shqipja eshte lene e pa studjuar ne kete drejtim. Ne gjuhet e tjera te vjetra njesite kane nje kuptim tashme te shkruar, dhe te perfunduar. "Syn" greke askush nuk mund ta shkruaje qe greqishtja kuptonte edhe syte, pervec disa gjera bashke, po ashtu edhe per Osiris te latinishtes, ose per Ausar, apo cfare kane dash me i vendos Egjyptiances.
Nuk eshte kocidence me nje vendosje e figures se syrit tek piktogrami qe na tregon perndine osiris, nuk eshte nje kocidence qe latinishtja e quan Osiris, por pa e dit per kuptim e "sy", nuk eshte kocidence qe Greqishtja e perdor si:
Etymology
The origin of the word system is Greek; two etymological explanations can be found:
system
1610s, "the whole creation, the universe," from L.L. systema "an arrangement, system," from Gk. systema "organized whole, body," from syn- "together" + root of histanai "cause to stand" from PIE root *sta- "to stand" (see stet).
All these explanations have the common denominator of 'putting something together'. (me bashkue dicka)
Kuptohet qe ky percaktim i ka kenaqur gjuhetaret, por nuk kenaq nje shqiptar qe di fjalen e gjuhes se vet "sy", e cila ne kallzore eshte "syn", dhe ne Tzam eshte "siri" e percaktuara, ndersa ne standart eshte "syri", "syni" ne genegenisht.
nga ana tjeter nje qe flet gjuhen me llogjike ne bote, nuk mund te pranojne qe "bashkimi i disa gjerave bashke " mund te sjelli kaq thjeshte ndertimin e konceptit system , kur ato gjera te bashkuara nuk kane thelbin "punojne per qellim". sepse eshte shqipja ka dhe nje tendence te habitshme llogjike. Don me te cue gjithmone tek thelbi, bile sa me shpej qe te jete e mundur.

Por, nje Shqiptar kur fillon jo te lexoje me shume, por te stdjoje gjithe teorite dhe supozimet e bera deri me tash ne kete drejtim, para se te filloje studimin gjithashtu ndjen qe gjuhetaret perpiqen me shume kujdes ti shmangen Shqipes.
Kjo me pak fjale eshte metoda shkencore, Ondra. Eshte nje "trung" peme me emrin "sy" dhe duhet me u ngjit aty me gjet te ngjashmet, dhe pangjashmet.
Vendos faktet gjuhesore njera pas tjetres, ben analizen e tyre , te mendimit te tyre, si dhe ben analizen e vete syve, te cilet gjuhetaret cuditerisht e kane harruar, sepse merren me etymologji, fonetike, edhe poltike gjuhesore. cka eshte shume e rendesishme eshte analiza e asaj cka ato kuptojne, dhe jo e saj cfare ne duam te kuptojne. Egjyptiancja e ka syrin brenda, por gjuhetaret nuk ekane kuptuar. po ashtu edhe greqishtja "syn" e ka syte, sepse eshte shumesi i "sy", ne kohen e qe supozohet e helleneve, me "disa gjera bashke", por ka lene jashte funksionimin konkret te tyre, per nje qellim te caktuar:shikimin.
Etymologjia e syve, synkron, similar lene shume per te deshiruar , dhe dalengadale gjuha shkencore po perdor gjithmone e meshume "ka mundesi' per to, si edhe "origjine e panjohur". ndersa per mua jane te dyshimta edhe ato qe kane nje etymologji shume te njohur, perderisa nuk dihet si ashte ndertua ajo njesi, si dhe venia perseri e llogjikes qe latinishtja dhe greqishtja nuk jane krijimi i botes gjuhesore 2000 vite sipas bibles te disa gjuhetareve.
Image

User avatar
bardus
Star Member
Star Member
Posts: 882
Joined: Mon Jan 30, 2012 3:44 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#204

Post by bardus » Wed Feb 29, 2012 7:05 pm

Gardh ndoshta po,
Por kam menu NUT mun me ken edhe fjala per NUSE me daljen -t, si kena ne shqip lus-lut, fus-fut etj. Pra gruja, nusja. GEB mun me ken folja JEP, si ne gjermanisht geben-me dhane, pra ai qe jep, mashkulli, dhe NUS-ja/NUT ajo qe merr, nga rranja NA/NU me marre
Me fjalen NUSE jane marre shume etimologe dhe te gjithe thone ka ardhur nga fjala SUNUS =ÇUN, SUNUSA= e ÇUNIT.
Nut eshte perkthyer nga greket Sky=qiell,por une duke pare foton ,trupi i saj (nut) i erret dhe mbushur me yje mendova se Nate mund te jete e pershtatshme edhe duke ditur se shkrimi hieroglifik ka qene consonant pa zanore. GEB mund te jete theshte gjinia mashkullore e GEA,GAIA qe mund te jene me te vjetra se DHEU.
Thoth eshte shpikje greke sepse emri i vertete eshte DJEHUTI,prandaj dola tek DIJE-IOTI, DIJETAR.
Mesa pashe une ne mitologjine greke,egjyptiane dhe vedike ka nje paralelizem te dallueshem dhe se tregon se krejt keto kane te njejten origjine dhe se kane dale nga nje popull dhe gjuha shqipe duket si me e afta per ti shpjeguar.
me foljen thom, them nga e njajta rranj e Athena. çudi tana jan t'lidhuna me njana tjetren..them-thot-det-dije- me ken i ditun, i thelle(nga e njajta rranj) si deti/theti!!
mendoj se DI dhe THEM jane dy fjale krejt te ndryshme.

User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4129
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#205

Post by Zeus10 » Wed Feb 29, 2012 10:51 pm

bardus wrote:
me foljen thom, them nga e njajta rranj e Athena. çudi tana jan t'lidhuna me njana tjetren..them-thot-det-dije- me ken i ditun, i thelle(nga e njajta rranj) si deti/theti!!
mendoj se DI dhe THEM jane dy fjale krejt te ndryshme.
Keshtu mendoj dhe une. Athena perfaqson jo Perendine e Luftes sic mendojne disa, por Perendeshen e Dijes,pra e: MENDIMIT TE 'ARMATOSUR'. E ashtequajtura Ἀθηνᾶ Πρόμαχος, nuk eshte nje luftetare e paepur ne fushen e luftes, ajo simbolozon triumfin e mendimit, PATHYESHMERINE e tij dhe mencurise ne pergjithesi.
Prandaj une kam dy mendime per etimologjine e saj:

1. Ἀθηνᾶ=PA+THENA=pa+thyera=e vigjera
ose egzaktesisht te njejten gje, por kesaj here per mendimin/mencurine:
2.Ἀθηνᾶ=PA+THENA=pa+thyera= ne kuptimin e pathyeshmerise se mendimit.

PATHYER mb.
1. Që s'është i thyer. Xham (qyp) i pathyer.
2. Që s'është i palosur a i përkulur. Fletë e pathyer. Me gjunjët (me krahët) të pathyer.
3. Që është njësi me vlerë të madhe, i pashkoqur (për paratë). I kam të pathyera.
4. fig. Që nuk është thyer a nuk është mposhtur ndonjëherë, ngadhënjimtar. Armë të pathyera. Ushtri e pathyer.
5. Që s'mund të thyhet a të mposhtet, i pathyeshëm. Vullnet (guxim) i pathyer. Forcë (miqësi) e pathyer.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

Gardhi i Ondrrave
Senior Member
Senior Member
Posts: 153
Joined: Fri Jan 20, 2012 4:09 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#206

Post by Gardhi i Ondrrave » Thu Mar 01, 2012 6:13 pm

Orakull mos thuj qe skam kuptu asgja se jena tu fol per t'njaitin argument. un jam tu ba i pytje specifike, si e lidh ti synin me "gjana t'mledhuna bashk"? ne cfare lidhjet kuptimore/konceptuale? nase ti lidh synin me, p.sh, skandinavishten syn-me shiku o me angl.sight-syte, me pa, kjo kuptohet, asht e llogjikshme nga pikpamja kuptimore dhe strukturore e fjals. Por cfare lidhjet kan gjanat e mledhuna bashk me synin? sepse i shef tana t'mledhuna ne nji ven?? dhe nase nuk je tu fol qe ne zanafill greket nuk i jepshin kuptimin "Sy", athere cfare don me shpreh eksaktsisht me propozimin tat? pra ky asht problemi qe mu nuk ma bind, sepse asht disi e "rrezikshme" me ngjit fjalvet i kuptim arbitrar. Nuk mun me ken i bindun 100% per ket, asht thjesht nje ide personale. Natyrisht e respektushme. Un mshtes teorine, qe me duket ma se e llogjikshme, qe nga njisi leksikale "minimale" jan nartu folje/fjale me kuptime komplementare ma t'zhvillume, po ama me ken komplementare, t'lidhuna ne koncepte dhe karakteristika konkrete t'fjals, si me ken nji zinxhir, a m'kupton? nryshe cdo gja bahet abstraksion. Tash ky asht menimi em personal, pra ma shpjego i fije ma thell cfare don me than me lidhjen gr.syn dhe synin shqip.
Persa i perket influences shqiptare mi gjuhn angleze, me sa di vet, nuk ma duket kena ushtru influenc mi popujt gjerman. Mase me garnizonet romane/illire po, kena ken prezent po nuk besoj ne at nivel per me kondicionu gjuht e tyre. T'pakten per ket un nuk di kena prova konkrete apo jo, sepse ngjasimet gjuhsore nuk mun me i konsideru prova, ato jan gja tjeter.

Gardhi i Ondrrave
Senior Member
Senior Member
Posts: 153
Joined: Fri Jan 20, 2012 4:09 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#207

Post by Gardhi i Ondrrave » Thu Mar 01, 2012 6:36 pm

Zeus10 wrote:Keshtu mendoj dhe une. Athena perfaqson jo Perendine e Luftes sic mendojne disa, por Perendeshen e Dijes,pra e: MENDIMIT TE 'ARMATOSUR'. E ashtequajtura Ἀθηνᾶ Πρόμαχος, nuk eshte nje luftetare e paepur ne fushen e luftes, ajo simbolozon triumfin e mendimit, PATHYESHMERINE e tij dhe mencurise ne pergjithesi.
Prandaj une kam dy mendime per etimologjine e saj:

1. Ἀθηνᾶ=PA+THENA=pa+thyera=e vigjera
ose egzaktesisht te njejten gje, por kesaj here per mendimin/mencurine:
2.Ἀθηνᾶ=PA+THENA=pa+thyera= ne kuptimin e pathyeshmerise se mendimit.
edhe kjo asht shum e munshme, por "them" dhe "thyj" bashk me "di/din" un i ve ne nji rranj te vetme. Pse? Thyj e lidh me thik/thyk, pra me pre, ket e lidh me duk/duket, pra naj, dalloj, dhe ket e lidh me thuj/them-menoj. Pra di sepse naj, dalloj(si latinishtja scienza nga scire me na, me dallu), dhe si pasoj menoj/them. Rranja gjuhsore asht the/thy dhe me "versionin d" di/din. Pra Athena e (p)athena/thyna ose "gruja e ditun".

User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4129
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#208

Post by Zeus10 » Thu Mar 01, 2012 6:59 pm

Gardh, folja: 'thy', eshte me e hershme se emri : 'thike", pavaresisht nga kendveshtrimi, dmth nese gjuhet jane krijuar nga Zoti, apo jane thjeshte nje krijim i natyres. Ne fillim eshte veprimi pastaj etiketa, dhe veprimi i thy-erjes, ka ndodhur shume heret sesa njeriu te krijonte thiken e pare, qofte ajo dhe prej guri. Veprimi shume i natyrshem i thy-erjes, gjen pasqyrim ne fjalen 'thy', qe i perket shtreses se pare me te hershme te leksikut njerezor dhe struktura e saj eshte e menjehershme pas bashketingellores se thjeshte.
kemi c---> c-v---> c-v-c
Folja thy eshte e struktures c-v, qe konsiderohet forma me e hershme primitive e gjuhes, kurse c-v-c eshte nje forme e mevonshme, qe vetem ne ekstremisht pak raste mund te jape si derivate fjale te struktures c-v. Po ti shtosh kesaj dhe faktin, qe thika eshte emertimi per nje send, qe nuk mund te paraprinte nje fenomen si thyerja, qe shoqeron jeten e njeriut qe nga fillimi i egzistences se tij, une e gjej fare te pamundur, qe fjala thy, te buroje nga emri thike.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

User avatar
bardus
Star Member
Star Member
Posts: 882
Joined: Mon Jan 30, 2012 3:44 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#209

Post by bardus » Thu Mar 01, 2012 8:27 pm

Folja thy eshte e struktures c-v, qe konsiderohet forma me e hershme primitive e gjuhes, kurse c-v-c eshte nje forme e mevonshme, qe vetem ne ekstremisht pak raste mund te jape si derivate fjale te struktures c-v. Po ti shtosh kesaj dhe faktin, qe thika eshte emertimi per nje send, qe nuk mund te paraprinte nje fenomen si thyerja, qe shoqeron jeten e njeriut qe nga fillimi i egzistences se tij, une e gjej fare te pamundur, qe fjala thy, te buroje nga emri thike.
Zeus ke te drejte,thika mund te lidhet thjesht me sica latine.
sīca , ae, f
I. A curved dagger, a poniard, Enn. ap. Paul. ex Fest. p. 336 Müll. (Ann. v. 496 Vahl.); Cic. Cat. 1, 6, 16; 2, 10, 23; cf. id. ib. 2, 1, 1; Suet. Calig. 32; Mart. 3, 16, 2; Val. Max. 3, 2, 12 al.: “tum haec cottidiana, sicae, veneni, peculatus,” i. e. for stabbing, Cic. N. D. 3, 30, 74: “hinc sicae, hinc venena, hinc falsa testamenta nascuntur,”
Ndoshta thika vjen nga rrenja *sak ,*sek. =pres.

User avatar
Mallakastrioti
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2928
Joined: Thu Jul 23, 2009 4:23 pm
Gender: Male
Location: Italy
Contact:

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#210

Post by Mallakastrioti » Thu Mar 01, 2012 8:59 pm

bardus wrote:
Folja thy eshte e struktures c-v, qe konsiderohet forma me e hershme primitive e gjuhes, kurse c-v-c eshte nje forme e mevonshme, qe vetem ne ekstremisht pak raste mund te jape si derivate fjale te struktures c-v. Po ti shtosh kesaj dhe faktin, qe thika eshte emertimi per nje send, qe nuk mund te paraprinte nje fenomen si thyerja, qe shoqeron jeten e njeriut qe nga fillimi i egzistences se tij, une e gjej fare te pamundur, qe fjala thy, te buroje nga emri thike.
Zeus ke te drejte,thika mund te lidhet thjesht me sica latine.
sīca , ae, f
I. A curved dagger, a poniard, Enn. ap. Paul. ex Fest. p. 336 Müll. (Ann. v. 496 Vahl.); Cic. Cat. 1, 6, 16; 2, 10, 23; cf. id. ib. 2, 1, 1; Suet. Calig. 32; Mart. 3, 16, 2; Val. Max. 3, 2, 12 al.: “tum haec cottidiana, sicae, veneni, peculatus,” i. e. for stabbing, Cic. N. D. 3, 30, 74: “hinc sicae, hinc venena, hinc falsa testamenta nascuntur,”
Ndoshta thika vjen nga rrenja *sak ,*sek. =pres.

Eshte fjale prej trakishtes dhe nuk ka te beje aspak latinishtja. Ne se Hahn ka te drejte qe traket kane qene rraca jone, atehere edhe fjala shqipe "Thika" eshte nje deshmi qe perforcon kete teze:

http://books.google.it/books?id=_WwqAAA ... an&f=false
Image

Post Reply

Return to “Linguistikë”