"Moreover, you scorned our people, and compared the Albanese to sheep, and according to your custom think of us with insults. Nor have you shown yourself to have any knowledge of my race. Our elders were Epirotes, where this Pirro came from, whose force could scarcely support the Romans. This Pirro, who Taranto and many other places of Italy held back with armies. I do not have to speak for the Epiroti. They are very much stronger men than your Tarantini, a species of wet men who are born only to fish. If you want to say that Albania is part of Macedonia I would concede that a lot more of our ancestors were nobles who went as far as India under Alexander the Great and defeated all those peoples with incredible difficulty. From those men come these who you called sheep. But the nature of things is not changed. Why do your men run away in the faces of sheep?"
Letter from Skanderbeg to the Prince of Taranto ▬ Skanderbeg, October 31 1460

EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

Këtu mund të flisni mbi historinë tonë duke sjellë fakte historike për ndriçimin e asaj pjese të historisë mbi të cilen ka rënë harresa e kohës dhe e njerëzve.

Moderators: Arbëri, Strokulli

Post Reply
User avatar
ALBPelasgian
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2113
Joined: Sun Jun 28, 2009 7:57 pm
Gender: Male
Location: Prishtinë (Prima Justiniana)
Contact:

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#256

Post by ALBPelasgian »

Patush wrote:
Kurre nuk me ka pelqyer permbledhja dhe perfundimi i Evropianeve persa i perket lashtesise, gadishullit Ballkanink dhe te vertetes se kesaj lashtesie te ketij gadishull. Eshte e vertet qe te gjithe shkrimet sot gjinden tek ato, por ama permbledhja dhe perfundimi i tyre eshte qesharak ne shume raste, pa pike rrealiteti. Per shembull le te marrim kete qe solle ti. Tosket na qenkan Epirot kurese Geget qenkan Ilir. Atehere keto ishin dy etni te ndryshme apo te njejte? Dhe si shpjegohet fakti se traditat e lashta ruhen kryesishte ne rajonet e Gegenise? Ne ato male e shkrepa te tretura, pothuajse te harruara, por qe ne to banojne njerez qe flasin nje dialekt qe quhet Geg por kujtesa e tyre flet Epir dhe Pellazg? Gjduan Hydriotet e tretur pertej Toskerise(Epirit) qe perdornin ligjet e Kanunit te Gegut te Lek Duke Gjinit? Po Suliotet dhe te gjithe Malesoret e Toskerise pse ne nje kohe nderonin po te njejtin Kanu te shejte te Lekes Geg (Ilir)?

Po te merret kjo ndarja Ilir dhe Epirot atehere mesa di une Gjergj Kastrioti ishite Geg dhe e quante vedin Epiriot? Po ashtu dhe familja e Gjakovarit monark tjeter e quante vedin Epiriot, pse?


Qpret nga llogjika e Evropianit kur ato e quanin Kanunin e shejte te pa shpirte, sepse denon kriminelin kur ai merr lirin e tjeterit kur ne nje kohe ne Evropen e qyteteruar nuk kishte lindur akoma nocioni i lirise personale!

Qpret nga Shqiptaret e ram ne qytete qe perbuzin prejardhjen e tyre Malesore te qytetruar dhe Shpirtnore!?

Jane disa gjera qe thuani ju Patush, ama prapseprape nuk duhet te biem ne nje pozicion kundershkencor saqe Tosket t'i degradojme. Cfare po dua te them? Asht e vertete se Veriu geg, ky rezervat qe i mbijetoi gjitchkaje, kjo strehe e sigurte e kushedi sa popullsive pellazge ruajti gjenin e vjeter pellazg te perfaqesuar nga shqiptaret. Mirepo, aq sa kane ruajtur tradicione te lashta geget, aq kane ruajtur edhe tosket. Une s'pajtohem me Mathiew Aref ne librin e tij 'Shqiperia-Odiseja e nje populli parahelen' kur thote se te gjitha fjalet homerike shpjegohen me gegerishte dhe jo me toskerishte. Ne shpjegimin e toponimeve te Maqedonise malore, tokserishtja zberthen goxha fjale. Jane pikerisht tosket ku pos gjuhes se lashte epirote e kane ruajtur edhe forma te tjera kulturore sic eshte Polifonia, Fustanellen, etj. Me nje fjale, Ilir (Geg) dhe Epirot (Tosk) me shume perbashkojne drejt se njejtes pike sesa qe largohen nga njeri tjetrin. Kufiri i dallimit midis tyre eshte i padallueshem, sic eshte sot ishte edhe ne lashtesi. As me Robert D'angely s'jam pajtuar dhe s'do pajtohem asnjehere, kur perpiqet te hamendesoje kotnasekoti se EPiroto/Tosket pas eksodit biblik qe u beri Paul Emili u debuan te gjithe nga vendi i tyre dhe si skllever u moren ne Rome. Pas nje kohe ata u kthyen. Kjo te pakten s'ka kurrfare dokumentimi historik. Populli pellazg e ka manifestuar perhere nje veti qe e karakterizon racen e pathyeshme te tij: ruajtja e gjenit nder vise te paprekshme malore. Keshtu psh Daket u shprengulen ne Transilvanine malore - strehen e fundit mbrojtese, Thraket jugore ne Rodope - streha e tyre e fundit e sigurt, Iliret verior ata qendror se bashku me thrakasit e paionet e qendres se Ilirikut, tok me Maqedonasit e vjeter gravituan drejt se njejtes pike: Territori i sotem ku banojne Shqiptaret.
Ne sot po hedhim faren me emrin Bashkim,
Qe neser te korrim frutin me emrin Bashkim!
User avatar
Patush
Grand Star Member
Grand Star Member
Posts: 1360
Joined: Tue Jun 02, 2009 2:12 pm
Gender: Male
Location: With my loved ones, where I belong!

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#257

Post by Patush »

ALBPelasgian wrote:
Patush wrote:
Kurre nuk me ka pelqyer permbledhja dhe perfundimi i Evropianeve persa i perket lashtesise, gadishullit Ballkanink dhe te vertetes se kesaj lashtesie te ketij gadishull. Eshte e vertet qe te gjithe shkrimet sot gjinden tek ato, por ama permbledhja dhe perfundimi i tyre eshte qesharak ne shume raste, pa pike rrealiteti. Per shembull le te marrim kete qe solle ti. Tosket na qenkan Epirot kurese Geget qenkan Ilir. Atehere keto ishin dy etni te ndryshme apo te njejte? Dhe si shpjegohet fakti se traditat e lashta ruhen kryesishte ne rajonet e Gegenise? Ne ato male e shkrepa te tretura, pothuajse te harruara, por qe ne to banojne njerez qe flasin nje dialekt qe quhet Geg por kujtesa e tyre flet Epir dhe Pellazg? Gjduan Hydriotet e tretur pertej Toskerise(Epirit) qe perdornin ligjet e Kanunit te Gegut te Lek Duke Gjinit? Po Suliotet dhe te gjithe Malesoret e Toskerise pse ne nje kohe nderonin po te njejtin Kanu te shejte te Lekes Geg (Ilir)?

Po te merret kjo ndarja Ilir dhe Epirot atehere mesa di une Gjergj Kastrioti ishite Geg dhe e quante vedin Epiriot? Po ashtu dhe familja e Gjakovarit monark tjeter e quante vedin Epiriot, pse?


Qpret nga llogjika e Evropianit kur ato e quanin Kanunin e shejte te pa shpirte, sepse denon kriminelin kur ai merr lirin e tjeterit kur ne nje kohe ne Evropen e qyteteruar nuk kishte lindur akoma nocioni i lirise personale!

Qpret nga Shqiptaret e ram ne qytete qe perbuzin prejardhjen e tyre Malesore te qytetruar dhe Shpirtnore!?

Jane disa gjera qe thuani ju Patush, ama prapseprape nuk duhet te biem ne nje pozicion kundershkencor saqe Tosket t'i degradojme. Cfare po dua te them? Asht e vertete se Veriu geg, ky rezervat qe i mbijetoi gjitchkaje, kjo strehe e sigurte e kushedi sa popullsive pellazge ruajti gjenin e vjeter pellazg te perfaqesuar nga shqiptaret. Mirepo, aq sa kane ruajtur tradicione te lashta geget, aq kane ruajtur edhe tosket. Une s'pajtohem me Mathiew Aref ne librin e tij 'Shqiperia-Odiseja e nje populli parahelen' kur thote se te gjitha fjalet homerike shpjegohen me gegerishte dhe jo me toskerishte. Ne shpjegimin e toponimeve te Maqedonise malore, tokserishtja zberthen goxha fjale. Jane pikerisht tosket ku pos gjuhes se lashte epirote e kane ruajtur edhe forma te tjera kulturore sic eshte Polifonia, Fustanellen, etj. Me nje fjale, Ilir (Geg) dhe Epirot (Tosk) me shume perbashkojne drejt se njejtes pike sesa qe largohen nga njeri tjetrin. Kufiri i dallimit midis tyre eshte i padallueshem, sic eshte sot ishte edhe ne lashtesi. As me Robert D'angely s'jam pajtuar dhe s'do pajtohem asnjehere, kur perpiqet te hamendesoje kotnasekoti se EPiroto/Tosket pas eksodit biblik qe u beri Paul Emili u debuan te gjithe nga vendi i tyre dhe si skllever u moren ne Rome. Pas nje kohe ata u kthyen. Kjo te pakten s'ka kurrfare dokumentimi historik. Populli pellazg e ka manifestuar perhere nje veti qe e karakterizon racen e pathyeshme te tij: ruajtja e gjenit nder vise te paprekshme malore. Keshtu psh Daket u shprengulen ne Transilvanine malore - strehen e fundit mbrojtese, Thraket jugore ne Rodope - streha e tyre e fundit e sigurt, Iliret verior ata qendror se bashku me thrakasit e paionet e qendres se Ilirikut, tok me Maqedonasit e vjeter gravituan drejt se njejtes pike: Territori i sotem ku banojne Shqiptaret.

Nuk eshte qellim degradimi Alb, pro rrealiteti. Geg e Toske jane te nje etnie dhe jo ashtu siq i paraqesin disa shkrimetar. Jane pe te njejtite shumice e shkrimtareve qe besojne me qellim apo pa qellim se Dorianet erdhen nga ajo qe neve e njofim si Shqiperi Etnike, por qe sipas tyre ato ishin "Greeke"! Te shkosh sipas mendimit te shumices se shkrimetareve te huaj del se ajo qe ne quajme Shqiperi Etnike ishte e banuar nga shume Etni. Kete une nuk e besoj ashtu si nuk besoj ate qe sot quhet "Greqi" dhe qe ka pervetesuar gjdo gje. Se qfare don te thoje termi "Grek" per shkrimtaret e huaj, nje Zot e din! Ajo qe dihet eshte se gjdo lavde sot i takon asaj. Kthehu ne kohen e pranishme dhe me thuaj se sa mijera familje nga malesia jane ulur ne Toskeri? Plot jane ulur, dhe brezi i ri i atyre familjeve flet Toskerishte. Ka pasur gjithmone nje freskim popullsie nga malet e egra ne drejtime te Jugut, gjer ne More e pertej. Dhe ka pasur nje zbrapthje ne po ato male te egra kur kto troje jane poshtuar, here pas here.
ps: Gjduan Ulqinaket me Fustanellen Toske ne Gegni?
Liri-A-Vdekje
Qui tacet consentit
Heshtja eshte Hjeksi!
User avatar
ALBPelasgian
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2113
Joined: Sun Jun 28, 2009 7:57 pm
Gender: Male
Location: Prishtinë (Prima Justiniana)
Contact:

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#258

Post by ALBPelasgian »

Patush wrote: ps: Gjduan Ulqinaket me Fustanellen Toske ne Gegni?
Patush, te thuash 'Fustanella Toske' eshte nje gjysme e vertete, por jo e Vertete e plote sepse nga te dhenat qe i disponojme ne si forum, (por edhe nga leximi i A.Stipceviqit) mesojme se Fustanella ka qenje veshje etnike hem per Iliret hem per Epirotet:

Image
Ne sot po hedhim faren me emrin Bashkim,
Qe neser te korrim frutin me emrin Bashkim!
User avatar
Patush
Grand Star Member
Grand Star Member
Posts: 1360
Joined: Tue Jun 02, 2009 2:12 pm
Gender: Male
Location: With my loved ones, where I belong!

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#259

Post by Patush »

ALBPelasgian wrote:
Patush wrote: ps: Gjduan Ulqinaket me Fustanellen Toske ne Gegni?
Patush, te thuash 'Fustanella Toske' eshte nje gjysme e vertete, por jo e Vertete e plote sepse nga te dhenat qe i disponojme ne si forum, (por edhe nga leximi i A.Stipceviqit) mesojme se Fustanella ka qenje veshje etnike hem per Iliret hem per Epirotet:

Image
Pra siq e sheh dhe ti vete ndarja Geg (ilir) dhe Tosk (Epiriot) nuk eshte e drejte dhe e vertete.

Ato jane fise te ndryshme te se njejtes Etni.
Liri-A-Vdekje
Qui tacet consentit
Heshtja eshte Hjeksi!
User avatar
alfeko sukaraku
Sun Member
Sun Member
Posts: 1827
Joined: Wed Jun 03, 2009 8:02 pm
Gender: Male

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#260

Post by alfeko sukaraku »

Patush wrote:
ALBPelasgian wrote:
Patush wrote: ps: Gjduan Ulqinaket me Fustanellen Toske ne Gegni?
Patush, te thuash 'Fustanella Toske' eshte nje gjysme e vertete, por jo e Vertete e plote sepse nga te dhenat qe i disponojme ne si forum, (por edhe nga leximi i A.Stipceviqit) mesojme se Fustanella ka qenje veshje etnike hem per Iliret hem per Epirotet:

Image
Pra siq e sheh dhe ti vete ndarja Geg (ilir) dhe Tosk (Epiriot) nuk eshte e drejte dhe e vertete.

Ato jane fise te ndryshme te se njejtes Etni.
Eshte e njejta gjuhe e cila ka dy dialekte.Thuhet se nga toskerishtja del dialekti epiriot edhe TOSKANishtja.Ndersa nga dialekti gege nuk del vetem pjesa e iliris,por thuajse kudo ne mesdhe ka mbishkrime me dialektin gege.Kjo kerkon nje pune shume te madhe,por ne akoma nuk jemi ne gjendje te haoim studimet pellazgjike edhe te vertetojm te foluren shqipe te gjithe pellazgeve, edhe jo me te arrijme atij sa qe te nxjerrim me saktesi ku eshte shkruajtur e folur gegerishtja edhe ku eshte shkruajtur e folur toskerishtja
KOHA ESHTE E MASKARENJVE/POR ATDHEU I SHQIPETRAVE
User avatar
ALBPelasgian
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2113
Joined: Sun Jun 28, 2009 7:57 pm
Gender: Male
Location: Prishtinë (Prima Justiniana)
Contact:

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#261

Post by ALBPelasgian »

The Epirots were not collected in towns, as was the case with the population in Greece Proper. It is expressly mentioned by Scylaz (p. 28) that the Epirots dwelt in villages, which was more suitable to their mode of life; and it was probably not till the time when the Molossian kings had extended their dominion over the whole country, and had introduced among them Grecian habits and civilisation, that towns began to be built. It is in accordance with this that we find no coins older than those of Pyrrhus.
Ne sot po hedhim faren me emrin Bashkim,
Qe neser te korrim frutin me emrin Bashkim!
User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4227
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#262

Post by Zeus10 »

Nje mbishkrim shume interesant mbi kete monedhe epirote:

Image

Epeiros, Epeirote Republic. ca 168-148 BC. Æ 25mm. Head of Zeus Dodona right, in wreath of oak; ARGEADHS before / Bust of Artemis right, bow & quiver over shoulder; MEMEDHMOS before, IEREUS behind. BMC 70.


Fjala MEMEDHEM-os tingellon shume e njohur per mua.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4227
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#263

Post by Zeus10 »

Shihni te njejten simbolike ne monedhat Epirase te Pirros me ato Ilire:

Image

Image
Epirote shield
Ngjashmeria eshte mahnitese.
Eshte gjithmone ai: DIELLI simboli i Zeusit.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4227
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#264

Post by Zeus10 »

Po Maqedonasit? Egzaktesisht njesoj. Te njejtat simbole, te njejtit zota:

Image

Image

simboli i diellit te perjetshem, zotit te Ilireve, Epiroteve Maqedonasve Trakasve dhe Heleneve.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4227
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#265

Post by Zeus10 »

Tani le te krahasojme dhe njehere dy mburoja ate ilire me ate maqedonase:

Image

EGZAKTESISHT NJESOJ

Pyetja eshte:
po te ishin kultura te ndryshme keta popuj pse do bartnin te njejtat simbole, bile dhe te dizenjuara njesoj, duke nenkuptuar nje kuptim shume te percaktuar?
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
User avatar
pirro
Senior Member
Senior Member
Posts: 162
Joined: Sat Jun 20, 2009 11:36 am
Gender: Male

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#266

Post by pirro »

Zeus po mburoja e helenve si eshte, eshte ndryshe, e sterzgjatur ndoshta...?
a mund te na sjellesh ndonje shembull per te pare ndryshimin...?
User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4227
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#267

Post by Zeus10 »

pirro wrote:Zeus po mburoja e helenve si eshte, eshte ndryshe, e sterzgjatur ndoshta...?
a mund te na sjellesh ndonje shembull per te pare ndryshimin...?
Helenet nuk kane qene nje race uniforme, dhe une e kam shume te veshtire te kuptoj cfare ishin ata. Ndoshta fjala race nuk shkon per rastin e tyre, sepse mua me duket se ata nuk ishin e tille. Prandaj dhe mburojat e tyre jane te shumellojshme dhe jo te unifikuara.

Image

Megjithate te mos dalim nga tema, prandaj nuk e solla me pare.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
User avatar
Mallakastrioti
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2936
Joined: Thu Jul 23, 2009 4:23 pm
Gender: Male
Location: Italy
Contact:

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#268

Post by Mallakastrioti »

" A third variety of light horse still in high estimation were the Stradiotes or Albanians, which in our commentaries on the Italian wars, we have noticed as first employed by the Venetians. A body of these Albanians (Epiroti) are mentioned by Strada in his enumeration of the original army which Alva led out of Italy into the Low-Countries. They served throughout the whole of the long war which succeeded ; and are repeatedly named with distinction. Parma gave the command of them to Giorgio Basta, himself by descent an Albanian, and one of the best cavalry officers formed in the school of Farnese. So also there were bodies of Albanians in our French civil wars in the service of the League. Davila says, that the Duke of Lorraine had eight hundred light horse, 'part Albanians or Croats, and part Italians,' in the campaign of 1587; and particular mention is made of their activity, under their leader Capt. Tomaso Fratta, an Albanian, in scouring the country and observing the enemy's motions. Another body are found in the same campaign in the Catholic army, which under the Duke de Joyeusc fought the battle of Coutras; and the name of their captain, Mercuric) Bua, is also preserved by Sully as well as by Davila, and by the latter especially with honour for his valour and conduct in that disastrous rout. In more modern acceptation of the uses of light cavalry, these Albanians must be deemed by far the best of the age for out-post duties, in which we find that they were constantly employed to observe and report the movements of an enemy. They rode active Turkish horses, were dressed, at least in the time of Philip de Comines, and I am not aware that any change had taken place, somewhat in oriental costume, and fought with a light lance or rather pike, of ten or twelve feet, steel-headed at both ends. They seem to have carried no fire-arms, or to have made little use of them: for I observe that they are always distinguished from the arquebusiers and carbineers of the light cavalry."


" The Albanian squadrons who served in the French and Low-Country wars, contained doubtless an admixture of Italians with the native levies of the Greek and Dalmatian provinces of Venice: but I see no reason to doubt that they were principally Albanians, as certainly were their three leaders whom I have enumerated. As you have spoken of hussars, it may be well, by the way, to note that the Hungarian light cavalry was already in request in the age before us; for they are reported to have done good service in the passage of the Elbe before the victory which the Emperor Charles V. gained in person over the Elector of Saxony at Muhlberg in the year 1547."

The United service magazine, Volume 1870, Numero 1
Image
Socio
Star Member
Star Member
Posts: 693
Joined: Thu Sep 03, 2009 12:44 pm
Gender: Male

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#269

Post by Socio »

'Macedonia, Epirus et Achaia' - harte e vitit 1560 nga G.Mercator (http://www.asommer.de/index.php?id=10&g ... and=Greece)

Image

Vereni, Epiri eshte vet Shqiperia !


Poashtu i njejti scenario me 1790 nga Dezauche, J.A. ne "Carte de la Grece",

Image
One cannot and must not try to erase the past merely because it does not fit the present
User avatar
Arta
Sun Member
Sun Member
Posts: 1515
Joined: Tue Jun 02, 2009 2:44 pm
Gender: Female
Location: USA

Re: EPIRI - PERKATESIA E TIJ SHQIPTARE

#270

Post by Arta »

Epiri dhe përkatësia etnike e Epirotëve

Shkruan: Isuf B.BAJRAMI

’’S’ka komb tjetër të jetë marrë nëpër këmbë kaq pamëshirshëm nga shtetet fqinjë!’’. "Correspondence de Lord Byron",Paris,1825

Epiri është toka klasike dhe vatra e një populli tepër të lashtë. 1.Straboni.VII,5; Plin, N.H.IV ,1: App. Illyr 1. Që në muzgun e kohërave, në gadishullin ballkanik endeshin pellazgët të mbuluar me një vel misteri. Mitologjia thotë se ata ishin "njerëzit e parë". Bile helenët, të cilët në mënyrë të padiskutueshme i konsideronin pellazgët më të vjetër se veten,për ta përdornin një epitet të pashlyeshëm "proselinoi"(parahanësor),pra më të vjetër se vet Hëna. Kjo figurë e skajshme është tepër elokuente për lashtësinë tonë. Fijet e misterit pellazg ndërthuren në kohëra,gjersa në histori përmenden ilirët. Si një popull kryesor,si një "Hauptvolk"- siç e pat quajtur një nga themeluesit e ilirologjisë L.G.Thunman, ilirët morën pjesë në proceset themelore shoqërore e kulturore, në ngjarjet kryesore politike që përshkruan botën antike të Mesdheut.
Qytetërimi ilir do të mbushte shtratin e historisë së ardhme. Kontrasti me Romën do t’i evidentonte ilirët si popull tribunal të lirisë. Për të nënshtruar trojet ilire Romës iu desh të harxhonte gati gjysmën e kohës me anë të së cilës krijoi tërë perandorinë e saj të përbotshme.
Sulmet shkatërrimtare të keltëve, gotëve, visigotëve krijuan pështjellime të mëdha, por ilirët mbetën sërish në trojet e veta. Vërshimi shekullor i sllavëve qe i tmerrshëm,porsa i përket forcës asimiluese. Procesi i romanizimit u kryqëzua me atë të sllavizmit, por gjuha dhe vet populli autokton i trevave historike rezistoi dhe e ruajti individualitetin etnik.
Perandoria bizantine, Mbretëria bullgare e serbe qenë mbulesa politike të sipërme, nën të cilat shqiptarët jetonin, vepronin e i shqyenin. Këto mbulesa s’mund të konsideroheshin si qefin definitiv që mbështillnin një popull " kufomë". Shqiptarët në raport me ngjarjet dhe historinë nuk u diverguan e as humbën. Ata konservuan vetveten si popull, por nuk u ngurtësuan si një relikte muzeore, po me anë të dinamizmit të tyre, bënë Metaforën e Pavdekshme të Rezistencës dhe mbijetesës.
Me emrin Epir, në kohët e lashta quheshin krahinat në Jug të Ilirisë. Që shtriheshin prej lumit Vjosa e deri te krahinat veriore të Heladës së vjetër 1.Straboni.VII,5;Plin,N.H.IV,1:App.Illyr 1. .
Kufijtë e sipërm nuk duhet ti marrim si të prerë, pasi që në kohët e ndryshme ata kanë lëvizur; kështu për shembull, në kohën e sundimit të Pirros ata janë zgjuar shumë më përtej territoreve të përmendura. Disa nga gjeografët e shkrimtarët e kohës së lashtë i quanin Epir edhe krahinat që ndodheshin në bregun e djathtë të Vjosës dhe i shtynin kufijtë e këtij shteti deri në Skraparin e Mallakastrën e sotme, duke përfshirë edhe qytetin e Apolonisë 2.Etol.III,13,44;Strab.VII,325,327 dhe H.Ceka,Perputhje onomastike iliro-epirote,në "Studime Historike"nr.2,1965,fq.85 .
Nga ana tjetër disa fise kufitare ndërmjet Maqedonisë dhe Epirit quheshin nga shkrimtarët e vjetër herë epirotë dhe herë maqedonë 3.H.Ceka,art.i cituar,fq.84 .
Të gjitha mendimet e shfaqura për përkatësinë etnike të fiseve epirote nga dijetarët e ndryshëm janë mbështetur kryesisht në të dhënat e shkrimtarëve të vjetër, veçanërisht te Tukiditi dhe shumë pak në të dhënat arkeologjike. Mendimet kanë qenë sa të ndryshme aq edhe kontradiktore. Prandaj nuk duhet të na çuditë fakti se të njëjtat të dhëna, të përdorura nga disa për të mohuar origjinën helene të fiseve epirote, janë interpretuar nga të tjerët në një kuptim krejt të kundërt.
Tukiditi 4.Tukid.I,5,1. me emrin "Epir" kuptonte tokat e Lokërve dhe të Akarnanisë , duke përfshirë kështu pothuajse gjysmën e bregut që shtrihej në veri të gjirit të Korintit.Helaniku 5.Shih te Steph.Byz.De Vrbibus et populis ,"Apeiros " e quante edhe Azinë e Vogël,ndërsa Tukiditi 6.Tukid.I,16. dhe Isokrati 7.Isokrati Harpokration dhe Suida quanin kështu edhe një pjesë të mirë të Azisë. Straboni 8.Strab.1,10 thotë se:"Homeri me fjalën "Epir"nënkuptonte vendet përballë ishujve, duke përfshirë Leukaden". Më vonë banorët e Korkyrës dhe të ishujve përreth me emrin "Epeiros" quanin tokat përkundrejt ishujve, që shtriheshin gjatë bregut të detit Jon, të banuar nga fiset kaone e thesprote.

Fjala Epir rrjedh nga fjala e greqishtes së vjetër Apeiros, që në dialektin dorik do të thotë "stere", ose "kontinent"(tokë) 9.H.P.Sh.fq.46,F.E.Sh.fq.241,F.Gj.S.Sh.fq.431.
Ajo ka pasur kuptime të ndryshme gjatë historisë së kësaj krahine. Kështu pra emri Epir në fillim ka pasur kuptim gjeografik e jo etnik. Me emrin "Epir", autorët e lashtë në fillim e kanë quajtur një territor të gjerë, i cili më vonë u ngushtua rreth krahinave përballë Korkyrës dhe ishujve përqark. Më pas, në shek.V-të p.e.sonë , ky emër përfshiu edhe të gjitha fiset e brendshme, duke u bërë një emër i përbashkët për krahinat, që formonin në këto brigje një tërësi gjeografike, etnike e politike.
Emri Epir, u përvetësua jo vetëm nga gjeografët, historianët e shkrimtarët antikë, por edhe nga vetë banorët, të cilët e përdorën këtë shpesh herë edhe në dokumentet e tyre të shkruara, në mbishkrime e monedha. Në gjuhën shqipe fjala Epir është sinonim i fjalës sipër, për të treguar banorët që jetonin në anën tjetër të bregut ku grekët shkonin për tregti ose që punonin me banorët e kësaj krahine. Emri Epir është përdorur në kohët e vjetra për të quajtur Toskërinë dhe Gegërinë ose më saktë Shqipërinë. Dihet se me emrin Epir në kohën e Perandorisë së Lindjes u përgjithësua Shqipëria. Toskëria u quajt Epiri i Vjetër 10.F.E.Sh.fq.242 dhe Gegëria u quajt Epiri i Ri 11.Po aty,fq.241-242 .
Disa dijetar, duke u nisur nga elemente të shkëputura kulture që janë përhapur më vonë në Epir dhe nga gjuha greke e monumenteve epigrafike të Epirit kanë shprehur mendimin se banorët e kësaj krahine ishin grek. Ky mendim është në kundërshtim me dëshmitë e historianëve dhe gjeografëve antikë dhe me rezultatet e studimeve të sotme gjuhësore dhe arkeologjike 12.H.P.Sh.fq.46 .
Herodoti thotë se: "në kohën e tij në Epir ishte akoma i gjallë kujtimi i banorëve të dikurshëm pellazgë, të cilët kishin ardhur këtu nga Thesalia kufitare". Kurse Straboni, duke u mbështetur te Efori, Hesiodi dhe Euripidi thotë se: "vendbanimi i hershëm i pellazgëve ishte Arkadia dhe që këtej këta shtegtuan në Epir, ashtu si në Thesali, Kretë, Lesbos dhe Triadë" 13.Po aty,fq.43 .
Në Epir janë gjetur me shumicë emra personash, fisesh dhe emra gjeografik me prejardhje ilire. Kështu që, për shembull,etj.
- emra personash : Dastidi, Anyla, Tarypi,etj.
- emra fisesh: Kaonët, Thesprotët, Pasaibët,etj.
- emra gjeografik: mali Tamar, mali Asnau, lumi Thyam,etj. 14.Po aty,fq.43
Edhe gjetjet arkeologjike, megjithëse të pakta, pajtohen me traditën e shkruar të lashtë dhe me të dhëna gjuhësore. Me përhapjen e kulturës dhe gjuhës greke,fytyra e Epirit të lashtë ndryshoi deri diku nga pikëpamja kulturore, por kjo nuk solli ndryshime të rëndësishme në përbërjen etnike të popullsisë.
Teopompi,- thotë Straboni 15.Strab.VII,5 - , përmend 14 fise epirote, por nga mbishkrimet ne njohim një numër më të madh. Dijetari anglez Hamond na thotë se: "në Epir ka pasur rreth 60 fise 16.N.G.L.Hammond:fq.290 dhe E.Leppore;vep e cit.Tukidit. , por vetëm disa nga këto mund të arrijnë një zhvillim të tillë, sa të zënë një vend në histori". Fiset kryesore të Epirit, që përmenden më shumë për rëndësinë e tyre ishin: Thesprotët, Kaonët, Mollosët, Atamanët, Anfilokët dhe Kasopët 17.Te Nilsson,po aty.
"I never gave anybody hell! I just told the truth and they thought it was hell."~Harry S. Truman
Post Reply

Return to “Historia e Shqiperise”