"Moreover, you scorned our people, and compared the Albanese to sheep, and according to your custom think of us with insults. Nor have you shown yourself to have any knowledge of my race. Our elders were Epirotes, where this Pirro came from, whose force could scarcely support the Romans. This Pirro, who Taranto and many other places of Italy held back with armies. I do not have to speak for the Epiroti. They are very much stronger men than your Tarantini, a species of wet men who are born only to fish. If you want to say that Albania is part of Macedonia I would concede that a lot more of our ancestors were nobles who went as far as India under Alexander the Great and defeated all those peoples with incredible difficulty. From those men come these who you called sheep. But the nature of things is not changed. Why do your men run away in the faces of sheep?"
Letter from Skanderbeg to the Prince of Taranto ▬ Skanderbeg, October 31 1460

22 Mars 1992

Flisni për politikën shqiptare, ndikimi i saj në jetën tuaj, mund të diskutoni për partitë politike shqiptare dhe frymën e to lerances ne politikën shqiptare.
Post Reply
User avatar
Sally
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2062
Joined: Tue Jun 09, 2009 2:36 pm
Gender: Female

22 Mars 1992

#1

Post by Sally »

22 Mars 1992 : Mbahen zgjedhjet e parakohshme. Me një rezultat të thellë fiton PDSH. Rotacioni i rezultatit është 90 %. Në krye vjen një qeveri e djathtë, e para qeveri e djathtë që nga koha e Zogut. Parlamenti i ri zgjedh President të Republikës z. Sali Berisha.
Protestat antikomuniste marrin fund. Revolucioni Antikomunist triumfon......

C''fare mendoni per keto plot 20 vite?!
Nuk jam vrasës, jam student shqipëtar, vrava një tradhtar të Atdheut tim.
(Avni Rustemi)
User avatar
Sally
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2062
Joined: Tue Jun 09, 2009 2:36 pm
Gender: Female

Re: 22 Mars 1992

#2

Post by Sally »

22 marsi, një fitore e grabitur


Më 22 mars 1992 opozita demokratike fitoi 1,04 milion vota. Më shumë se për ofertat politike qytetarët votuan në “referendum” për ndryshimin e sistemit politik. Zgjedhjet u pranuan, komuniteti ndërkombëtar ishte unanim në anën e opozitës, madje pjesëmarrës në mitingjet e saj.Shqipëria bëri ndryshimin dhe nga ajo ditë nis de facto periudha e tranzicionit demokratik. Me 23 mars rreth gjysëmmilionë qytetarë festuan në sheshet dhe rrugët e Tiranës. Fituesit e rinj të zgjedhjeve premtuan qeverisje të ndershme, reforma të thella, integrim euroatlantik, liri e demokraci, mirëqënie ekonomike. Një parajsë premtimesh për një popull të varfër, të uritur, të braktisur dhe të izoluar. Nga 1992 kanë kaluar 20 vjet. Vendi kaloi krizën e thellë të 1997, disa palë zgjedhje parlamentare (1996, 1997, 2001, 2005, 2009), bëmë dy rotacione politike (1997, 2005), si dhe kemi ndërruam gjashtë kryeministra (Meksi, Fino, Nano, Majko, Meta, Berisha). 20 vite më shumë në jetën e çdo qytetari, ata që lindën atë ditë tani janë votues, shumë prej atyre që ishin në shesh ato ditë tani janë prindër, në pension ose kanë ndërruar jetë. Tej bilancit formal të dy dekadave 22 marsi mbetet një ditë simbolike: ishte dita e shpresës së madhe, shpresës për ndryshim, për jetë më të mirë, për Shqipëri europiane dhe për ndarje me gjithçka negative që la komunizmi. Pritjet dhe ëndrrat e mëdha, shumë herë shndërrohen në zhgënjime të mëdha. Kështu ndodhi edhe me 22 marsin. Pritja që ato datë të ishte dita e parë drejt Shqipërisë europiane, u zhbë shpejt, kur vendin e partisë shtet e zunë partitë-shtet, kur jeta politike e publike mbeti peng i retorikës së ashpër përjashtuese, parullave e sjelljeve staliniste me kërcënime e tradhëtarë, kur interesat politike dominuan interesat publike dhe kur në vend të piramidës së diktatorit filluam të ndërtojmë parti, qeveri, e parlamente piramidale për sunduesit e rinj të Shqipërisë. Sot shumëkush e kujton dhe dëshiron ta festojë 22 marsin. Një ditë që premtoi shumë dhe prodhoi pak. Pas dy dekadash diferencat janë të mëdha: dikur partia fituese votohej me 1 milionë vota, sot dy partitë e mëdha fitojnë së bashku rreth 1 milion vota. Dikur premtohej pajtim kombëtar “bashkëvujtës e bashkëfajtor”, sot retorika përjashtuese e denigruese është vijë zyrtare e jetës politike. Dikur premtohej qeverisje për qytetarët, sot kemi krijuar një sistem qeverisës vetëm për qeveritarët e miqtë e tyre. Dikur premtohej reforma të thella dhe tranformim shoqëror, sot axhenda e vendimeve përcaktohet nga lobe pushteti e financiare, pa strategji publike, pa pjesëmarrjen e shoqërisë. Dikur premtohej liri e demokraci perëndimore, sot qytetarët janë të lirë të voojnë, por jo të numërojnë dhe as të zgjedhin; – ato janë atribute e pronësi të qeverive të majta/djathta. Dikur premtohej kushtetutë e shtet funksional, sot vijojmë të jemi vend me sjelljes pa sens kushtetues dhe me model qeverisës personal. Dikur premtohej bashkim me Europën, kishim SHBA e BE në krah e mitingje, sot kritikohemi prej tyre, jemi të fundit në integrim, në listë me vendet që e nisën procesin 10 vjet pas nesh.Natyrisht ka arritje. Ka ndërtesa të reja, rrugë e vepra publike, ka kostume, kafe, restorante e kazino, ka universitete private e media private, ka shumë parti e shumë njerëz që jetojnë nën hijet e tyre, ka lëvizje të lirë dhe prezencë investimesh të huaja. Janë zhvillime natyrale që kushdo popull e shoqëri do t’i realizonte. Problemi është se cilat ishin mundësitë, cilat ishin shanset, dhe bilanci ku jemi sot.Dhe këtu kushdo me mend në kohë dhe mendje të hapur e di se po jetojmë fatet e brezave të humbur, një bilanc gri që na mësoi të mbijetojmë, por pak, shumë pak të jetojmë. Për këtë arsye këtë 22 mars ata që premtuan shumë, na morën votën, ëndrrat, aspiratat, vitet, dhe shpresat do të duhej të skuqeshin nga turpi për zhgënjimet që sollën, të kërkonin falje që aspiratën për demokraci e shndërruan në aspiratë për pushtet. Ata nuk kanë ndërmend ta bëjnë. Ata do ta festojnë me koncerte e fishekzjarrë, siç çdo sistem oriental feston ditëlindjen e tij, – një festë abuzime, një fitore e rrëmbyer, një ëndërr e grabitur, dhe një realitet surreal i padenjë për një shoqëri të hapur e shtet europian.22 marsi 1992 nisi me zemër e shpresë, po festohet më 2012 me këngë e fjalime patetike: – një kontrast sjellje, mentaliteti dhe abuzimi që simbolizon më mirë se gjithçka tranzicionin shqiptar, shanset e humbura dhe aktualitetin parademokratik të Shqipërisë.

Shkruan : Afrim KRASNIQI
Nuk jam vrasës, jam student shqipëtar, vrava një tradhtar të Atdheut tim.
(Avni Rustemi)
User avatar
Sally
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2062
Joined: Tue Jun 09, 2009 2:36 pm
Gender: Female

Re: 22 Mars 1992

#3

Post by Sally »

Nuk kundershtoj qe ne shqiperi mund te kemi pasur fitore te grabitura/manupuluara/etj,etj. Por 22 marsin nuk mund ta quajme nje fitore te grabitur, por te fituar, se ate e kerkoj vet populli, pra kerkuan LIRINE, dhe liria nuk dhurohet por fitohet.

Mua me kujtohet shume pak ky caste ( isha vetem 6 vjece ), si sot plot 20 vjet ( 21-mars 1992 ) une me prinderit e mi morem pergjigjen pozitive nga azili ne hollande si dhe shkresen per te marre pashaportat hollandeze. Te nesermen degjoj prinderit dhe disa familjare te tjere qe bisedonin te gezuar duke thene qe ne shqiperi fitoj demokracia, tashme jemi shtet demokrat ( edhe pse une nuk kuptonja mire cfare ndyshimi kishte kjo fitore) e vetmja gje qe me kujtohet eshte qe duke pare te gezuar te gjithe familjaret qe flisnin per shqiperine une pyeta ata : do shkojme ne tirane tek nendaja tani?! ...... :) edhe sot akoma ma kujtojne dhe qeshin me pyetjen time :cry:
Nuk jam vrasës, jam student shqipëtar, vrava një tradhtar të Atdheut tim.
(Avni Rustemi)
User avatar
Sally
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2062
Joined: Tue Jun 09, 2009 2:36 pm
Gender: Female

Re: 22 Mars 1992

#4

Post by Sally »

Historiani Lempert: Në Shqipëri drejton dhe komandon ende elita komuniste

“Përvetësimi i botëkuptimit të demokracisë në Shqipëri duket kaq i vështirë dhe kjo ka të bëjë pjesërisht me një trashëgimi nga komunizmi, ku shteti ishte i superfuqishëm, kontrollonte gjithçka dhe qytetari shqiptar në të vërtetë nuk kishte të drejtën e fjalës. Tani që ka liri, ajo duhet përvetësuar, është e rëndësishme të dish se si të sillesh në liri. Por ka edhe një faktor tjetër, që me sa duket për shqiptarët është e vështirë të zgjedhin alternativa, sepse këto alternativa nuk ofrohen. Qysh nga viti 1990 thuajse nuk ka pasur fare ndryshim të elitave në Shqipëri. Elita, që drejton tani politikën pjesërisht e ka prejardhjen nga i njëjti rreth personash, të cilët përbënin elitën edhe në komunizëm”. Kështu është shprehur në një intervistë për DW, historiani dhe njohësi i Shqipërisë Hans-Ulrich Lempert, nga Universiteti i Vjenës, Austri.

Në këto njëzet vjet pas zgjedhjeve të 22 marsit 1992, që u konsideruan si zgjedhjet e mirëfillta pluraliste, si do ta vlerësonit nivelin e demokracisë në Shqipëri?

Tranzicioni nga komunizmi në demokraci për Shqipërinë ishte mjaft i vështirë: Shqipëria ishte një ndër vendet e fundit të Evropës Lindore. Tranzicioni u shoqërua nga mosmarrëveshje dhe konflikte shumë të gjata midis partive lidhur me institucionet dhe procedurat elektorale. Sot Shqipëria pa asnjë rezervë ka një demokraci: Institucionet demokratike janë etabluar, pavarësisht, se sot jo gjithçka funksionon si duhet duke mos iu përgjigjur në nivelin e duhur parimeve demokratike. Çfarë duhet parë me sy mjaft kritik është efikasiteti i institucioneve, se sa funksionojnë këto institucione sipas parimeve demokratike dhe sa vihen këto parime në jetë.

A është i konsoliduar dhe a është i garantuar funksionimi i parlamentit sipas standardeve perëndimore?

Institucioni i parlamentit nuk vihet më në pikëpyetje nga asnjëra palë. As parimi i zgjedhjeve të lira nuk vihet në dyshim. Por fakti është që njëzet vitet e shkuara janë karakterizuar nga polarizimi mes dy partive të mëdha asaj socialiste dhe demokratike, të cilat kanë qenë vazhdimisht në konflikt me njëra-tjetrën. Kësisoj ato e kanë bllokuar shpeshherë procesin e transformimit, sepse si njëra, ashtu edhe tjetra parti e kanë bojkotuar parlamentin.

Cilat janë sipas jush arësyet e këtij polarizimi?

Një nga arësyet është personalizimi dhe hierarkizimi i fortë i këtyre partive. Që të dyja partitë janë të orientuara fort ndaj udhëheqësve të partisë, Sali Berisha në partinë demokratike dhe Edi Rama në partinë socialiste, në këtë të fundit deri në 2005 ka qenë e njëjta dukuri me ish-kryetarin Fatos Nano. Çdo përballje politike dhe çdo debat sillet gjithmonë rreth këtyre dy figurave. Diskursi politik nuk zhvillohet aq për ideologji, apo koncepte politike, por përqëndrohet fort tek përballja midis personave që ndonjëherë duket se merr trajtën e armiqësive personale.

Simbioza e krijuar mes dy kundërshtarëve politikë është kjo një karakteristikë e politikbërjes në Shqipëri, apo njihet si dukuri edhe në vendet e tjera postkomuniste?

Kjo dukuri është shfaqur në shumë vende postkomuniste, ku është krijuar një polarizim i fortë në politikë, kjo edhe për arësyen se shumë shpejt partitë pasuese të partive komuniste, partitë socialiste shumë shpejt u kthyen në pushtet pas zgjedhjeve. Megjithatë krahasuar me vendet e tjera evropiano-lindore politika e bojkotimit të vazhdueshëm të parlamentit, siç ka ndodhur në Shqipëri, është relativisht unikale.
Sado që në dukje shoqëria shqiptare është e politizuar, në masë ndihet edhe përhapja e mosbesimit ndaj politikës.

A është edhe kjo pasojë e trashëgimisë komuniste, apo kemi të bëjmë me një dukuri të re të kushtëzuar nga rrethanat aktuale?

Mendoj se të dyja këto janë të lidhura ngushtë me njëra-tjetrën. Ndërsa në komunizëm kishte një mosbesim të madh kundrejt shtetit, zhvillimet në vitet 90-të duke nisur qysh me manipulimet në zgjedhje e deri tek kriza financiare, prej së cilës shtresa të tëra të popullsisë humbën kursimet e tyre duke çuar në pragun e luftës civile, kanë bërë që në Shqipëri të krijohet një zhgënjim i madh dhe deziluzionim sa u përket zhvillimeve politike.

Përse duket kaq i vështirë përvetësimi i botëkuptimit të demokracisë në Shqipëri?

Unë mendoj, se kjo ka të bëjë pjesërisht me një trashëgimi nga komunizmi, ku shteti ishte i superfuqishëm, kontrollonte gjithçka dhe qytetari shqiptar në të vërtetë nuk kishte të drejtën e fjalës. Tani që ka liri, ajo duhet përvetësuar: Eshtë e rëndësishme të dish se si të sillesh në liri, ku duhet të jesh i përgjegjësheëm si për veprimet vetiake, ashtu edhe për zhvillimet në shoqëri. Por ka edhe një faktor tjetër, që me sa duket për shqiptarët është e vështirë të zgjedhin alternativa, sepse këto alternativa nuk ofrohen. Qysh nga viti 1990 thuajse nuk ka pasur fare ndryshim të elitave në Shqipëri. Elita, që drejton tani politikën pjesërisht e ka prejardhjen nga i njëjti rreth personash, të cilët përbënin elitën edhe në komunizëm.

Më sipër ju theksuat, se diskursi politik fare pak ka të bëjë me koncepte, përse ndodh kjo?

Ka shumë pak dallime programore midis dy partive të mëdha: asaj socialiste dhe demokratike. Dallimet janë fare të vogla sa i përket politikës së taksave, apo asaj sociale. Por edhe midis partive të vogla, duke veçuar paksa partinë republikane, që ka një orientim si të thuash patriotik, dallimet programore janë të zbehta. Parimisht mund të thuhet, se dallimet midis tyre nuk janë të përkufizuara nga përmbajtja.

A përbën problem për funksionimin e jetës parlamentare fakti, që partitë nuk kanë dallime të qarta programore?

Definitivisht: Ky është vërtetë një problem i madh. E rëndësishme është që të shmanget fiksimi ndaj personalizimit të politikës dhe që të vendosen pikërëndesat programore. P.sh. edhe në partinë socialiste ka pasur anëtarë, apo edhe drejtues, të cilët pas zgjedhjeve të fundit nuk kanë qenë dakord me bojkotimin e parlamentit dhe kërkonin kthimin në parlament për të bërë një opozitë konstruktive. Por për fat të keq strukturat partiake janë aq të hierarkizuara dhe kjo pengon zgjidhjet e suksesshme.

Ndonëse politika në Shqipëri dominohet nga dy partitë e mëdha që polarizojnë, peisazhi partiak qysh në fillimet e demokracisë e deri më sot ka pësuar ndryshime duke u fragmentarizuar me krijimin e partive të reja. Eshtë ky fragmentarizim në dobi apo në dëm të parlamentarizmit?

Faktikisht në këto njëzet vjet në Shqipëri janë krijuar një sërë partishë. Por unë nuk do të mendoja se ky është një faktor, që e ka dëmtuar parlamentarizmin, sepse partitë e vogla kanë fare pak influencë në politikë. Përderisa ligjet elektorale gjithmonë kanë favorizuar partitë e mëdha, për partitë e vogla ka qenë e mundur të marrin mandate parlamentare apo të jenë pjesë e pushtetit vetëm pasi kanë hyrë në aleanca elektorale. Ishte hera e parë me LSI-në, për një parti të vogël, e cila pati sukses në zgjedhjet e vitit 2009. Kjo ishte edhe hera e parë që partia demokratike hyri në koalicion me LSI-në, një parti kjo e krijuar pas shkëputjes nga partia socialiste. Deri më sot socialistët apo demokratët e kanë siguruar shumicën përmes aleancave elektorale. Kjo do të thotë që segmentimi as nuk e ka penguar, por as nuk e ka përmirësuar parlamentarizmin. Kjo për arësyen, se midis partive nuk ka dallime të qarta ideologjike siç është p.sh. në Gjermani, ku ka një përkufizim të qartë programor midis kristiandemokratëve, socialdemokratëve, liberalëve, ekologjistëve apo të majtëve. Interesant do të jetë zhvillimi pas formimit të partive e reja, që pritet të krijohen së shpejti në verë: Njëra nga shkëputja e një krahu të partisë demokratike si dhe lëvizja „Kuq e Zi“ me një orientim të fortë nacional-populist, e cila me shumë gjasë do të riformatohet si parti e mirëfilltë. Lidhur me këtë të fundit është interesante të mësohet, se sa potencial do të ketë ajo po të nisemi nga fakti, që shumë qytetarë shqiptarë janë të zhgënjyer nga politika.
Nuk jam vrasës, jam student shqipëtar, vrava një tradhtar të Atdheut tim.
(Avni Rustemi)
User avatar
Sally
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2062
Joined: Tue Jun 09, 2009 2:36 pm
Gender: Female

Re: 22 Mars 1992

#5

Post by Sally »

''ende elita komuniste'' nga fakti qe keta politikane dikur kan qene pjestare te saj?!
Po edhe babai im qe nuk ishte politikane ishte pjestar i ''elites komuniste'' se skishte rruge tjeter, i gjithe populli duhet te ishte i ''elites komuniste'' se per ndryshe INTERNIM :lol: Aji brez asaj elite i takon, skishim elit tjeter ne, nje kishim, laj,shplaj,thaj dhe vishe prap :D
Nuk jam vrasës, jam student shqipëtar, vrava një tradhtar të Atdheut tim.
(Avni Rustemi)
User avatar
Sally
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2062
Joined: Tue Jun 09, 2009 2:36 pm
Gender: Female

Re: 22 Mars 1992

#6

Post by Sally »

Më 22 mars 2012 mbushen plot 20 vjet qëkurse Shqipëria nisi të hedhë hapat e parë në rrugën e demokracisë. Po si është parë Shqipëria dhe çfarë është shkruar për të nga shtypi i huaj gjatë këtyre dy dekadave?

Profesor Dr. Artan Fuga, lektor pranë Departamentit të Sociologjisë të Universitetit Paris 10 – Nanterre në Francë, komenton këto zhvillime jo vetëm në aspektin politik, por më së shumti nën këndvështrimin social e filozofik të çështjes.


DW: Profesor Artan Fuga, në disa raste mediat e huaja kanë titulluar artikujt e tyre kështu: « Fronte të tensionuara në Shqipëri », « Përjashtohet dialogu në Shqipëri», « Përplasje midis demokratëve dhe socialistëve », « Bojkot parlamentar në Shqipëri » etj. Si shpjegohet kjo?

Fuga: Kjo vjen nga lufta e brendëshme politike që me të drejtë është komentuar nga perëndimoret me termat e mësipërm. Por mos të harrojmë se vendosja e një demokracie nuk realizohet as për 5 vjet e as për 20 vjet. Demokracitë e mjaft vendeve të zhvilluara, kanë njohur një histori 200 – 300 vjeçare, që është e mbushur edhe në Perëndim me luftra, e me tensione.
Por kjo nuk justifikon asgjë nga ato që kanë ndodhur në Shqipëri si krizat e mëdha politike, tensionet e dhunshme, apo edhe një jetë parlamentare të bllokuar. Rëndësi ka që ajo lëvizje e madhe që ka filluar 20 vjet më parë nuk ka qënë e dështuar në principet kryesore, pavarësisht se është e vonuar.

Në këto dy dekada janë zhvilluar pesë herë zgjedhje parlamentare dhe çdo herë rezultati i tyre është kontestuar nga forca humbëse duke pasur si pasojë edhe bojkotimin e parlamentit. Si shpjegohet kjo?


Fuga: Në këto 20 vjet demokracia në Shqipëri ka qenë një demokraci politike. Domethënë njohje e pluralizmit, njohje e të drejtës së luftës politike, njohje e të drejtës për opozitë, etj. Por kjo ka sjellë një politizim të jetës institucionale. Në Shqipëri nuk mungon liria, por mungon aspekti institucional, mungon institucionalizimi i kësaj lirie në një shtet neutral të së drejtës. Ne na mungojnë pikërisht institucionet, të cilat monitorojnë zgjedhjet, realizojnë zgjedhjet, bëjnë drejtesinë etj, të cilat duhet të jenë jo partiake. Për mua edhe posti i rëndësishëm i kryetarit të shtetit është i ndikuar nga politika. Kjo sjell gjithçka që ka të bëjë me kontestimin e zgjedhjeve, me dyshimet për rezultatet e zgjedhjeve, me pakënaqësitë për sistemin e administratës etj. Mendoj se tani është momenti që të ndahen mirë pushtetet nga politika.
Rrugën e demokracisë Shqipëria e nisi duke pasur si objektiv Europën. Partitë e përfaqësuara në parlament e shtrojnë integrimin në Europë si prioritet të tyre.

Megjithatë ato bëhen pengesë duke mos i miratuar ligjet e domosdshme për integrimin. Kemi të bëjmë këtu me konflikt programesh të forcave politike, apo me një problem komunikmi?

Fuga: Mua më duket se të gjitha vërejtjet që bëjnë institucionet e Bashkimit Evropian për Shqipërinë janë të drejta. Por unë dua të theksoj 3 momente.
-Shqipëria nuk mund të arrijë sot për sot statusin e kandidatit zyrtar për në BE jashtë një dinamike rajonale. Domethënë Shqipëria do shkojë në këtë rrugë brenda një konteksti gjeopolitik Ballkanik. Sigurisht secili shtet duhet të bëjë përpjekjet e veta. Pra kjo s'varet vetëm nga Shqipëria.
-Së dyti, nëse analizojmë gjithë të metat që lidhen me funksionimin e demokracisë, të shtetit, të të drejtave të njeriut, të pronësisë etj, të gjitha këto tregojnë se problemi kryesor është mungesa e institucioneve me të vërtetë të pavarura.
-Së treti, Evropa nuk është gati të shtrihet sot për sot në Ballkan. Pra vonesat janë dypalëshe.

Profesor Artan Fuga, në një artikull tuajin të titulluar "Kandarët e demokracisë", të botuar një vit më parë, ju shtronit pyetjen: "Pasionet politike kanë shpërthyer gjithandej. Kur do të vijë dita e të arsyetuarit politik?" A mund ta parashikoni sot këtë?

Fuga: Faleminderit për këtë pyetje dhe për ndjekjen e shkrimeve të mia. Unë këtë shkrim e kam botuar në kushtet e krizës të janarit 2011 dhe pas saj, sepse edhe unë si intelektual e si qytetar ndieja dhimbje. Në Shqipëri politika duhet që të bëhet në institucione të normativizuara, e nuk duhet të bëhet në rrugë në mënyrë të dhunshme. Është e rëndë që sot në shekullin e XXI, jeta politike në Shqipëri vazhdon të bëhet akoma me viktima që humbin jetën në bulevardin kryesor të kombit. Pyetja ime vazhdon të jetë : A do vijë momenti që jetën politike ta bëjmë nëpërmjet arsyes, logjikës, normave, e nëpërmjet funksionimit të institucioneve? Që qytetari të ketë mundësi të veprojë në shtet, nuk mjafton vetëm demokracia e partive politike. Duhet demokracia e mbështetur tek shteti ligjor që i hap rrugë veprimit qytetar. Është e nevojshme që organizimi i zgjedhjeve dhe i matjes së rezultateve të bëhet nga instanca jashtë partiake, përndryshe do të na prodhohen të tilla situata ku rezultatin e fitores politike nuk do ta masim me vota, por do ta masim në rrugë më ndeshje të dhunshme. Kështu do të ngelemi gjithnjë tek pasioni, tek dhuna, e tek të vraret.

Sot në vitin 2012 a ka gatishmëri për kompromise dhe debat të orientuar drejt zgjidhjeve?

Fuga: Unë mendoj që kompromise në Shqipëri janë bërë, e do bëhen. Por problemi është se kompromiset në Shqipëri bëhen vetëm në çastin e fundit për dy arsye. E para, sepse në çastin e fundit detyrohen të ndërhyjnë partnerët ndërkombëtarë në mënyrë më deçizive, që sistemi ynë të mos dalë nga shinat. E dyta, sepse beneficet që merren në momentin e fundit janë më të mëdha për secilin prej negociatorëve. Unë nuk i preferoj kompromiset e momentit të fundit, të vendosura në një tavolinë shumë të ngushtë personalitetesh politike. Këto lloj kompromisesh riprodhojnë tensionin dhe lënë shtigje të hapura për mosmarrveshje të mëvonshme.

Funksionimi i Parlamentit Shqiptar, krahasuar edhe me parlamentet e tjera të vendeve Ballkanike a ka ngjashmëri apo është më i veçantë?

Fuga: Jam i bindur se Kuvendi i Shqipërise ka nevojë për një reformë të fortë të statutit të vet dhe jo vetëm të rregullores së brendshme. Mendoj se a ka ardhur koha për një « Dhomë të Dytë » në Parlamentin Shqiptar. Këtu shtroj pyetjen se a do të ketë të drejtë Presidenti i Republikes që në kushte krize të kërkojë shpërndarjen e Parlamentit ? Apo do të kemi një Kuvend me deputetë të cilët janë të paprekshëm dhe të pashpërndashëm nga një instancë tjeter sipërore? Duhet përcaktuar mirë nëse Kuvendi do të ketë të njëjtat kompetenca si sot, për të nxjerrë nga duart e veta edhe sistemin gjyqësor, edhe Prokurorin e Republikës, edhe Komisionet elektorale, edhe Këshillin e RTVSH-së, ku çdo gjë ndërtohet mbi bazën e ekuilibrit të partive, pra politizohet. Në momentin kur të gjithë pushtetet e tjerë në Shipëri dalin drejtpërdrejt nga Kuvendi, pra drejtpërdrejt nga partitë, atëherë ku është ndarja e pushteteve midis ekzekutivit, legjislativit dhe drejtësisë ? Po lind nevoja për një reformë institucionale të sistemit qeverisës.

20 vjet pas fundit të komunizmit, sa e pranishme është shoqëria civile në jetën politike në Shqipëri?

Fuga: Unë mendoj që është pak. E theksoj në Shqipëri kemi një demokraci politike. Në këtë moment janë partitë që luajnë një rol kryesor dhe jo qytetari, apo shoqatat. Aktualisht deputeti ka një status autonomie shumë herë më të vogël në raport me partinë dhe rrjedhimisht edhe administratat në këta 20 vjet kanë qenë të politizuara, çka do të thotë që edhe shoqëria civile ka pasur më pak fushë veprimi. Shpesh herë ka shumë shoqata dhe elementë të shoqërisë civile të cilët thuhet se janë të shoqërisë civile, por edhe mbrapa tyre është politika. Si përfundim gjykoj se në këto 20 vjet demokracia shqiptare ka bërë arritje shumë të mëdha e shumë të shpejta, që ndofta në vende të tjera janë bërë për shekuj të tërë. Sot kemi arritur në një pikë ku duhet të vijmë me koncepte të reja, me reforma të tjera për të rinovuar shtetin e së drejtës, sistemin e qeverisjes dhe gjithshka që përmirëson marrdhëniet e Shqipërisë me partnerët ndërkombëtarë, me Bashkimin Evropian, me NATO-n etj.

Intervistoi: Artan Kutra[/b]
Nuk jam vrasës, jam student shqipëtar, vrava një tradhtar të Atdheut tim.
(Avni Rustemi)
User avatar
Sally
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2062
Joined: Tue Jun 09, 2009 2:36 pm
Gender: Female

Re: 22 Mars 1992

#7

Post by Sally »

Megjithatë ato bëhen pengesë duke mos i miratuar ligjet e domosdshme për integrimin. Kemi të bëjmë këtu me konflikt programesh të forcave politike, apo me një problem komunikmi?

Fuga: Mua më duket se të gjitha vërejtjet që bëjnë institucionet e Bashkimit Evropian për Shqipërinë janë të drejta. Por unë dua të theksoj 3 momente.
-Shqipëria nuk mund të arrijë sot për sot statusin e kandidatit zyrtar për në BE jashtë një dinamike rajonale. Domethënë Shqipëria do shkojë në këtë rrugë brenda një konteksti gjeopolitik Ballkanik. Sigurisht secili shtet duhet të bëjë përpjekjet e veta. Pra kjo s'varet vetëm nga Shqipëria.
-Së dyti, nëse analizojmë gjithë të metat që lidhen me funksionimin e demokracisë, të shtetit, të të drejtave të njeriut, të pronësisë etj, të gjitha këto tregojnë se problemi kryesor është mungesa e institucioneve me të vërtetë të pavarura.
-Së treti, Evropa nuk është gati të shtrihet sot për sot në Ballkan. Pra vonesat janë dypalëshe.

Dhe ketu lind pyetja: pse e filloj procesin per integrim ''europa'' kur sot per sot nuk eshte e gatshme te shtrihet ne ballkan?!
Nuk jam vrasës, jam student shqipëtar, vrava një tradhtar të Atdheut tim.
(Avni Rustemi)
Post Reply

Return to “Politikë shqiptare”